۱۰ اسفند ۱۴۰۰، ۱۳:۳۸
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 84667326
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کرونا سه کردستانی دیگر را به کام مرگ فرستاد

۱۰ اسفند ۱۴۰۰، ۱۳:۳۸
کد خبر: 84667326
کرونا سه کردستانی دیگر را به کام مرگ فرستاد

سنندج- ایرنا- مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: با مرگ سه بیمار دیگر مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد قربانیان این ویروس در استان از ابتدای شیوع( اسفند ۱۳۹۸) تا ظهر امروز به یک هزار و ۹۸۵ نفر افزایش یافت.

آرزو فلاحی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۸۶۴ نفر در سنندج، ۳۱۷نفر در سقز،۱۵۲ نفر در قروه، ۱۰۵ نفر در کامیاران، ۱۶۰ نفر در بانه، ۹۲ نفر در دیواندره، ۷۶ نفر در بیجار، ۱۹۰ نفر در مریوان، ۲۴ نفر در دهگلان و پنج نفر در سروآباد از ابتدای شیوع کرونا تا ظهر امروز جان خود را از دست داده اند.

وی  از شناسایی ۱۱۱ بیمار جدید مبتلا به کرونا ویروس در ۲۴ ساعت گذشته تا کنون در استان خبر داد و افزود: در حال حاضر ۲۵۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به آمار بستری شدگان در کردستان به تفکیک شهرستانهای استان افزود:۱۵۶ نفر در سنندج، ۱۹ نفر درسقز،  ۱۹ نفردر مریوان، ۱۲ نفر در قروه، ۱۴ نفر در بیجار، پنج نفر در کامیاران، چهار نفر در دیواندره و ۲۱ نفر در بانه تحت درمان و مراقبت هستند.

فلاحی اضافه کرد: اکنون ۴۰ بیمار مبتلا به کرونا در بخش ویژه (آی سی یو) بستری هستند.

 تعداد شهرهای با وضعیت بسیار پرخطر (قرمز) استان را سه شهرستان  سنندج، سروآبادو کامیاران اعلام کرد و گفت: قروه، دیواندره، دهگلان، مریوان و  بانه در وضعیت پرخطر (نارنجی) و بیجار و سقز در وضعیت خطر نسبی (زرد) قرار دارد.

فلاحی با تاکید بر استفاده از ماسک و اهمیت پوشش همگانی واکسیناسیون جهت کنترل، پیشگیری از بیماری و انتقال آن به دیگران اضافه کرد: شهروندان در اسرع وقت ترزیق واکسن کرونا را با مراجعه به مراکز تجمیعی واکسیناسیون و یا مراکز جامع خدمات سلامت انجام داده و سه نوبت آن را تکمیل کنند.

۲۲ مرکز تجمیعی واکسیناسیون در استان فعالیت دارند که از این تعداد در سنندج ۹ مرکز، بانه، کامیاران و سقز هم هر کدام سه مرکز و در دیواندره، دهگلان، بیجار و مریوان هم هر کدام یک مرکز واکسیناسیون در دو نوبت صبح و عصر فعال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha