کار جهادی برای ایجاد صلح و سازش ضروری است

مشهد- ایرنا - رییس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه گفت: باید با تلاش مضاعف و کار جهادی از تمام ظرفیت‌ها برای ایجاد صلح و سازش با سرعت زیاد و هزینه کم برای مردم استفاده کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین هادی صادقی روز سه‌شنبه در مراسم افتتاحیه همایش مسوولان شورای حل اختلاف سراسر کشور در مشهد، افزود: در حل اختلاف باید به دنبال اهداف اصلی باشیم و در این مجموعه تمام ساز و کارها مبتنی بر حل اختلاف از روشهای خارج از مسیر دادگاه، سامان یافته است.
وی خاطر نشان کرد: هیات‌های محله محور، میانجی‌گری، صلح یاران و داوری از شیوه‌های مختلف برای رسیدن به صلح و سازش است.
حجت‌الاسلام والمسلمین صادقی اضافه کرد: تاسی به اخلاق نبی مکرم اسلام(ص) در مواجهه با مسایل گوناگون در این زمینه باید برای مردم الگو و سرمشق باشد و در مسیر  تعالی صلح و سازش کسب و ارتقا دانش و مهارتهای اعضای شورای حل اختلاف از طریق آموزش‌های مستمر باید مورد توجه قرار گیرد.
رییس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه ادامه داد: تحول و تعالی باید به صورت مستمر دنبال شود، با این رویکرد هرگز نمی‌توان ادعا کرد که به نقطه مطلوب رسیده‌ایم، برای خدمت به مردم باید تلاش مداوم داشته باشیم.
حجت‌الاسلام والمسلمین صادقی اضافه کرد: ایجاد انگیزش، ترسیم چشم‌انداز مطلوب، حمایت از مجموعه، مدیریت‌گذار از وضع موجود به وضع مطلوب و حفظ متناسب میزان شتاب از مراحل تحول است که توجه به آن در مسیر تعالی دستگاه قضایی بسیار مهم است.
وی گفت: مدیران و رهبران پیشرو خود را به چارچوب‌های سازمانی صرف محدود نمی‌کنند و در مسیر قانون به دنبال نوآوری برای کسب پیشرفت هستند.
حجت‌الاسلام و المسلمین صادقی اضافه کرد: نیروی انسانی رکن اصلی دستگاه قضایی است و سیاست‌ها توسط همین نیروهای خدوم انسانی باید اجرایی شود، بنابراین یک رهبر هوشمند دریک فرآیند تعالی بخش به این رکن مهم باید توجه داشته باشد.

دستگاه قضایی با محوریت شوراهای حل اختلاف در اجتماعی کردن فعالیت ها پیشگام است

رییس کل دادگستری خراسان رضوی نیز در این همایش اظهار کرد: امروز همه به این باور رسیده‌اند که باید در تمام امور به توان مردم تکیه کرد و دستگاه قضایی با محوریت شوراهای حل اختلاف در اجتماعی کردن فعالیت‌ها، پیشگام است.
غلامعلی صادقی افزود: با تلاش‌های صورت گرفته توسط بزرگان و ریش سفیدان در سراسر کشور به ویژه در خراسان رضوی اقدامات خوبی در زمینه حل اختلاف و ایجاد صلح و سازش در پرونده‌ها صورت گرفته است.
وی با اشاره به سند تحول در قوه قضائیه، اضافه کرد: با اجرای این سند شاهد تحولات بسیار خوبی در حوزه‌های قضایی هستیم و این حرکت با تاکیدات رییس قوه قضائیه روند متعالی یافته است.
رییس شورای قضایی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین ابعاد این تحول، مردمی شدن اقدامات دستگاه قضایی با محوریت اقشار مردم به ویژه نخبگان و بزرگان با هدف ترویج فرهنگ صلح و سازش است.
همایش سه روزه مسوولان شورای حل اختلاف سراسر کشور، با هدف برنامه‌ریزی در زمینه بررسی ساز و کارهای توسعه حل اختلاف و ترویج فرهنگ صلح و سازش در  مشهد آغاز شد.
 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha