۱۰ اسفند ۱۴۰۰، ۱۷:۳۱
کد خبرنگار: 948
کد خبر: 84667374
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

️هیات تجاری خراسان شمالی به نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ دبی اعزام شد

بجنورد- ایرنا- رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی گفت: هیاتی متشکل از سرمایه‌گذاران استان به منظور بازدید از نمایشگاه اکسپو دبی با هدف بهره‌برداری اقتصادی از فرصت‌های این نمایشگاه امروز -سه شنبه- عازم امارات متحده عربی شدند.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی خراسان شمالی، سعید پورآبادی در این باره اظهار داشت: این هیات تجاری ۱۱ نفره متشکل از  تجار و سرمایه‌گذاران بخش کشاورزی، صنعت، گردشگری، صنایع غذایی و ورزشی است که با سفر به دبی ضمن شرکت در نمایشگاه اکسپو و گلفود به مذاکره با نمایندگان کشورهای مختلف برای مراودات تجاری، معرفی ظرفیت ها و پتانسیل های خراسان شمالی و شناسایی و بازاریابی بازارهای صادراتی هستند.

وی در ادامه تصریح کرد: پس از رایزنی با مرکز ملی فرش ایران مقرر شد تا فرش دو روی خراسان شمالی به عنوان یکی از هشت برند کشور در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ معرفی شود.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: مرکز ملی فرش برای نخستین بار در این نمایشگاه ۲ سالن در اختیار دارد و این نمایشگاه از تاریخ ۹ مهرماه جاری آغاز شده است و تا ۲۱ فروردین ماه سال ۱۴۰۱ نیز ادامه دارد.

به گزارش ایرنا، نمایشگاه اکسپو دبی یکی از بزرگ ‌ترین نشست ‌های جهانی است که بهترین‌ های جهان برای ساخت آینده ‌ای بهتر در یک مکان جمع می‌شوند. جوانان نقش مهمی در این رویداد ایفا می‌کنند و فرصت مشاهده، یادگیری و کمک به ‌شکل‌گیری ایده‌ های خلاقانه را خواهند داشت و می ‌توانند راهکارهای نوآورانه ‌ای برای ایجاد آینده ‌ای پربارتر در منطقه خاورمیانه و جهان ارائه کنند.

صنایع مادر پتروشیمی، سیمان بجنورد، آلومینای جاجرم و قند شیروان در خراسان شمالی فعال هستند که علاوه بر این، صنایع دستی و محصولات باغی و کشاورزی نیز از دیگر مزایای دارای مزیت نسبی این استان شمالشرق کشور برای ارتباط اقتصادی با دیگر کشورها محسوب می شود.

این سومین اعزام هیات تجاری از خراسان شمالی به کشورهای خارجی است. تابستان امسال یک هیات تجاری از این استان به کشور ارمنستان و قزاقستان اعزام شد. 

استان خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از مردم آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha