شهرداری برای ساماندهی ترافیک ورودی‌های مشهد آمادگی دارد

مشهد- ایرنا- شهردار مشهد گفت: ترافیک در ورودی های مشهد یکی از مشکلات گریبانگیر این کلانشهر است که شهرداری مشهد برای رفع این مشکل در صورت آمادگی دولت و شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان خراسان رضوی، آمادگی دارد.

سید عبدالله ارجائی روز سه‌شنبه در مراسم افتتاح زیرگذر غیر همسطح آزادی- جانباز، افزود: شهرداری آمادگی دارد به صورت مشارکتی در مرحله مطالعات و اجرای پروژه‌های ساماندهی و کاهش بار ترافیکی ورودی‌های شهر مشهد به ویژه از سمت غرب ورود کند.

وی بیان کرد: انتظار ما از دولت کمک کردن و تخصیص بودجه برای اجرای پروژه‌های روان سازی ترافیک در ورودی های مشهد به خصوص در مسیر قوچان و چناران است.
وی با بیان اینکه بیشترین بار ترافیکی ورود زائران از غرب مشهد است،افزود:  تسریع در اجرای بزرگراه جدید مشهد- چناران نیز می تواند راه گشا باشد، اما این پروژه برای بلند مدت است و با کمک دولت می‌توان پروژه‌هایی نظیر پل قائم (عج) برای رفع ترافیک این محورها را اجرایی کرد.
شهردار مشهد اضافه کرد: تعریض و عقب نشینی‌های بزرگراه آزادی نیز برای کاهش ترافیک ورودی شهر مشهد بسیار مهم است که باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.
ارجائی گفت:  تسهیل دسترسی و توسعه حمل ونقل از دیگر موارد مورد توجه برای خدمت‌رسانی بهتر به زائران و مجاوران است که این موضوع سیاست اصلی  در کلانشهرهایی مانند مشهد به شمار می‌رود.
وی خاطر نشان کرد: سازمان عمران شهرداری مشهد نیز باید پروژه‌هایی را که می توانند، اجرا کنند و تنها پروژه‌های بزرگ که نیاز به مطالعات وسیعی دارد به پیمانکار واگذار شود.

اهداف مشترک پلیس راهور و شهرداری مشهد در کنترل ترافیک

رییس پلیس راهور خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: پلیس راهور و شهرداری مشهد اهداف مشترکی در مباحث ترافیکی دارند که مهمترین اهداف در حوزه ترافیک، توسعه انظباط ترافیکی و ایمنی تردد درشبکه معابر شهر است.
حمیدرضا دهنوی خاطر نشان کرد: پروژه دوربرگردان زیرگذرآزادی-جانباز انظباط ترافیکی و افزایش ایمنی را به دنبال دارد و  با بهره‌برداری از این پروژه، شرایطی ایجاد شده تا شاهد حوادث ترافیکی بسیار کمتری در این محدوده باشیم.
رییس پلیس راهور خراسان رضوی افزود: این پروژه به روان‌سازی ترافیک میدان استقلال نیز کمک کرده و اقدامات شهرداری در حدود ۱۰۰ کیلومتر مسیر بزرگراه شهر مشهد باعث روان‌سازی ترافیک در کل معابر بزرگراهی شهر شده است.
معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد نیز در این مراسم اظهار کرد: یکی از معضلات ترافیکی بزرگراه آزادی مشهد که عامل سوانح رانندگی و اتلاف وقت شهروندان می‌شود، ترافیک سنگین حدفاصل میدان قائم (عج) تا میدان استقلال بود.
سید خلیل منبتی افزود: برهمین اساس پروژه دوربرگردان زیرگذر آزادی به جانباز در ۱۶ فروردین ماه ۱۴۰۰ به منظور تسهیل دسترسی به بلوار جانباز و پاسخ به در خواست شهروندان در این رابطه توسط سازمان عمران شهرداری آغاز شد.
وی اضافه کرد: طبق آمار هرساله بیش از ۸۰ درصد تصادف‌های جرحی در این محدوده رخ می‌دهد که امیدواریم با احداث دوربرگردان زیرگذر در کنار کاهش ترافیک، این تصادفات کاهش یابد.
معاون شهردار مشهد خاطرنشان کرد: در این پروژه رفع معارض و جابجایی تاسیسات شهری از جمله خط ۲۰ کیلو ولت برق و خط لوله آب هر کدام به طول به طول ۳۰۰ متر، خط لوله فاضلاب به طول ۲۲۰ متر، دکل مخابرات و جابجایی لوله گاز ۲۰ اینچ با همکاری شرکت‌های خدماتی انجام شده است.
پروژه دوربرگردان زیرگذرآزادی-جانباز با هزینه بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان در ۲۵۰ متری پل جانباز احداث شده است.
مشهد دارای ۱۳ منطقه و ۴۴ ناحیه شهرداری است. این کلانشهر ۳۵۰ کیلومتر مربعی، ۷۲۳ کیلومتر گذرگاه محلی، خیابان و بزرگراه شامل ۱۰۰ کیلومتر بزرگراه، ۱۳۴ کیلومتر خیابان شریانی درجه یک، ۲۵۸ کیلومتر خیابان شریانی درجه دو و ۲۳۱ کیلومتر گذرگاه محلی دارد. 
همچنین ۹۶ تقاطع غیرهم‌سطح، دوربرگردان و زیرگذر در خیابانهای مشهد مورد استفاده شهروندان قرار گرفته است.


 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha