۱۱ اسفند ۱۴۰۰، ۱۳:۵۲
کد خبرنگار: 1224
کد خبر: 84667793
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مرغداران شیروانی هزار و ۵۰۰ تن گوشت مرغ تولید می‌کنند

بجنورد-ایرنا- معاون فنی جهاد کشاورزی شیروان گفت: مرغداران این شهرستان در آستانه سال نو هزار و ۵۰۰ تن گوشت مرغ به منظور تامین نیاز شهروندان به این ماده پروتئینی تولید و روانه بازار استان می کنند.

اسماعیل سیاح روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این شهرستان بیشترین تعداد مرغداری های سطح استان را دارد اظهار داشت: ۶۸ درصد نیاز مرغ خراسان شمالی در شیروان تولید می شود.

وی افزود: ماهانه هزار تن مرغ گرم در شیروان تولید و علاوه بر تامین سهمیه مورد نیاز شهرستان به سایر استان ها و شهرهای دیگر تحویل داده می شود.

سیاح با بیان اینکه مشکلی در بخش تامین مرغ نخواهیم داشت خاطر نشان کرد: با توجه به حمایت های صورت گرفت از مرغداری ها و وضعیت مناسب جوجه ریزی ها، تمامی مرغداری های شهرستان فعال هستند و هر یک کیلوگرم مرغ گرم به قیمت ۲۹۰ هزار ریال و مرغ منجمد ۲۰۰ هزار ریال به دست مصرف کننده خواهد رسید.

سیاح اضافه کرد: میزان سهمیه گوشت مرغ  منجمد تنظیم بازار شهرستان در اسفندماه ۲۶ هزار و ۲۶۵ کیلوگرم است که برای امنیت و نیاز بازار توزیع مرغ منجمد توسط مباشر جذب و توزیع خواهد گرفت.

معاون فنی جهاد کشاورزی شیروان با اشاره به کاهش قیمت مرغ منجمد گفت: هم اینک قیمت هر یک کیلوگرم مرغ منجمد از ۲۴۵ هزار ریال به ۲۰۰ هزار ریال کاهش یافته که قبلا استقبال زیاد نبود ولی با توجه به این کاهش قیمت این سری استقبال خوبی خواهد شد.

 ظرفیت تولید مرغ این شهرستان در هر دوره ۴۵ روزه، یک میلیون و ۳۴۳ هزار قطعه است.

شهرستان شیروان ۵۰ واحد مرغ گوشتی با ظرفیت یک میلیون و ۳۸۳ هزار و ۸۴۰ قطعه با جوجه ریزی، ۶ میلیون و ۳۶۴ هزار و ۱۴۳ قطعه در سال دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha