دانشگاههای علوم پزشکی مشهد و الزهرای عراق تفاهمنامه همکاری امضا کردند

مشهد- ایرنا- رییس پژوهشکده علوم پایه دانشگاه علوم پزشکی مشهد از انعقاد تفاهمنامه همکاری میان دانشگاه علوم پزشکی مشهد و دانشگاه الزهرای کربلا در کشور عراق خبر داد.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز چهارشنبه به نقل از دکتر "امیر آوان" گزارش داد: این تفاهمنامه در راستای گسترش همکاری‌های آموزشی و پژوهشی و ایجاد زمینه‌های مناسب برای تبادل و مشارکت استادان و دانشجویان در تولید علم با حضور سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد و جمعی از معاونان و مدیران این دانشگاه با مدیران دانشگاه الزاهرای کشور عراق به امضاء رسید.

وی افزود: این  تفاهمنامه شامل همکاری و مشارکت در زمینه های آموزشی نظیر استاد و دانشجویان نخبه کشور عراق با اخذ بورسیه کامل از کشور مبدا و حمایت از طرحهای پژوهشی مشترک، برپایی سخنرانی‌، انتقال دانش‌های نوین در زمینه‌های سلولهای بنیادی، فناوری نوین، مهندسی بافت، ژنتیک، تغذیه، سرطان و سمینارهای علمی مشترک، تبادل اطلاعات علمی و امکان دسترسی به آنها برنامه ریزی شده است.

دکتر آوان گفت: توریسم درمانی، مدیریت بحران کرونا و دیگر همکاری‌های علمی و تخصصی از دیگر مفاد این همکاری به شمار می روند.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha