بخش توانبخشی قلبی-ریوی بیمارستان امام حسین(ع) شاهرود راه اندازی شد

شاهرود- ایرنا- سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: بخش توانبخشی قلبی- ریوی بیمارستان امام حسین(ع) شاهرود به همت خیران سلامت با هزینه ۱۰ میلیارد ریال راه اندازی شد.

به گزارش ایرنا، حسین شیبانی روز چهارشنبه با اعلام این خبر به رسانه‌ها افزود: تجهیزات این بخش بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال توسط خانواده خیر واحدی به بیمارستان اهدا شد که با حضور پزشک متخصص طب فیزیک و توانبخشی فعالیت این بخش آغاز می شود.

وی هدف از راه‌اندازی این بخش را ارائه خدمات مطلوب در تکمیل روند درمان بیماران قلبی خواند و ابراز داشت: این بخش یکی از مهمترین بخش‌هایی است که باید در کنار بخش آنژیوگرافی و جراحی قلب وجود داشته باشد.

شیبانی ادامه داد: بیماران سکته قلبی، بیماران عمل جراحی قلب باز، جراحی تعویض دریچه، پیوند قلب، بیماران مبتلا به کرونا و بیماری‌های مزمن از جمله فشارخون بالا و دیابت در واحد بازتوانی قلبی مورد مراقبت قرار می‌گیرند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شاهرود اظهار داشت: نگهداری و مراقبت از این بیماران در بخش توانبخشی قلبی- ریوی موجب می‌شود تا بیمار زودتر به زندگی عادی روزانه بازگردد.

وی با اشاره به اینکه بیشترین مراجعه کننده به بخش توانبخشی قلبی- ریوی را بیمارانی تشکیل می‌دهند که تحت عمل جراحی قلب قرار گرفته اند و به عوارض داخلی دچار هستند، گفت: این امر نشان دهنده آن است که خدمات طب فیزیکی قابل ارائه به سایر رشته‌ها نیز است.

شیبانی همچنین از اخذ مجوز راه اندازی پایگاه جدید اورژانس ۱۱۵ در منطقه سطوه شاهرود خبر داد و افزود: به دلیل وسعت منطقه و فاصله زمانی این روستا با شهر شاهرود و همچنین افزایش و تسریع در ارائه خدمات فوریت های پزشکی به مردم این منطقه، با پیگیری های صورت گرفته مجوز راه اندازی پایگاه جدید اورژانس ۱۱۵ در منطقه سطوه شاهرود گرفته شد. 

دانشکده های پزشکی، پرستاری و مامایی، پیراپزشکی و بهداشت با بیش از ۲ هزار دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی شاهرود فعال هستند.
دانشگاه علوم پزشکی شاهرود شهرستان‌های شاهرود و میامی با جمعیتی حدود ۲۶۰ هزار تن و ۵۴ هزار کیلومتر مربع مساحت را زیر پوشش خود دارد.                                                                                                                                                                                                                 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha