در بحبوحه بحران اوکراین، صدراعظم آلمان به سرزمین های اشغالی می رود

تهران – ایرنا – اولاف شولتس، روز چهارشنبه برای یک سفر یک روزه به سرزمین های اشغالی و فلسطین سفر می کند؛ این اولین دیدار او به عنوان صدراعظم با مقامات رژیم صهیونیستی است.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری دویچه وله، قرار است صدراعظم آلمان علاوه بر دیدار با رهبران رژیم صهیونیستی از کنست و به همراه نفتالی بنت از بنای یادبود هولوکاست در بیت المقدس بازدید کند. طبق گزارش ها، انتظار می رود که وی به شهر رام الله در کرانه باختری رود اردن و اردن نیز سفر کند. مقامات وزارت امور خارجه آلمان، انگیزه این دیدار را جنگ در اوکراین و نیز گفت و گو درباره ایران عنوان کردند. هفته گذشته، یائیر لاپید وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی، با همتای آلمانی خود، آنالنا بائربوک، برای گفت وگو در مورد اوکراین دیدار کرد.

وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی اخیرا در یادداشتی تند حمله روسیه را «نقض فاحش قوانین بین‌المللی» خوانده است. علاوه بر این، انتظار می رود رژیم اسرائیل از قطعنامه محکومیت تهاجم روسیه در مجمع عمومی سازمان ملل حمایت کند. دنی اورباخ، تحلیلگر اسرائیلی، می‌گوید: «دولت اسرائیل از یک سو نیازمند اتحاد غربی و همسو بودن با ایالات متحده است. از سوی دیگر، بسیار مراقب است که هماهنگی هایش با روسیه در سوریه تضعیف نشود.»

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha