۱۱ اسفند ۱۴۰۰، ۱۲:۰۲
کد خبر: 84668053
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۳۳۰ میلیارد ریال سرانه مدارس فارس پس از ۱۰ سال وقفه پرداخت شد

لارستان- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش فارس بیان کرد: ۳۳۰ میلیارد ریال سرانه مدارس سراسر این استان پس از وقفه ای ۱۰ ساله پرداخت شده است.

روابط عمومی آموزش و پرورش لارستان چهارشنبه از قول محمد خلیل عسکری در جمع برخی فرهنگیان و مدیران مدارس لارستان اظهار داشت: این میزان اعتبار قرار بود از حدود ۱۰ سال پیش و در اواخر دولت دهم پرداخت شود که تاکنون محقق نشده بود و در این دولت پرداخت شده است.

وی بیان کرد: با پیگیری های انجام شده و قول مساعد وزارت آموزش و پرورش مرحله دوم پرداخت سرانه مدارس نیز از اوایل سال ۱۴۰۱ انجام خواهد شد.

عسکری گفت: پیگیر بررسی صدور احکام و مشکلات مربوط به نیروهای حق التدریس گروه سوم و چهارم نیز هستیم و در جلسه و نشستی که با وزیر آموزش و پرورش خواهیم داشت این مساله را مورد تاکید قرار خواهیم کرد.

وی گفت: مشکلات مربوط به دانش آموزان فارس در مساله قطب بندی های آزمون سراسر کنکور باید رفع شود و به این منظور فرهنگیانی را برای دفاع از حقوق دانش آموزان فارس در نشست با کمیسون آموزش و تحقیقات دعوت خواهیم کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: یکی از چالش هایی که ما در آینده و در دوران پسا کرونا با آن مواجه خواهیم شد بحث نیروی انسانی است که به همین منظور توسعه دانشگاه فرهنگیان را در شمال، جنوب، غرب و شرق استان پی گیری خواهیم کرد.

عسکری گفت: نظام رتبه بندی معلمان با ورود و اهتمام ویژه دولت و مجلس در حال نهایی شدن است و اعتبار این طرح مهم نیز برای سال آینده تامین خواهد شد.

وی گفت: در مورد بحث ساخت خانه معلم در لارستان نیز پی گیری های لازم را انجام خواهیم داد و شرایط نقل و انتقالات فرهنگیان را نیز به گونه ای تنظیم خواهیم کرد که بخشی از مشکلات فرهنگیان حل شود.

۳۳۰ میلیارد ریال سرانه مدارس فارس پس از ۱۰ سال وقفه پرداخت شد

مدیرکل آموزش و پرورش فارس ادامه داد: کارگروهی را برای کاهش حجم بخشنامه های ارسالی از سوی اداره کل تشکیل داده ایم تا با کاهش تراکم کاری مدیران و معلمان برای بروز خلاقیت کمک کنیم.

وی گفت: سامانه سیدا و اچ آر ام نیز مشکلاتی دارد که وزیر محترم قول حل این مشکلات را داده است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: تخفیف های خوبی برای استفاده فرهنگیان استان از باشگاه فرهنگیان در نظر خواهیم گرفت.

عسکری گفت: افت تحصیلی و خلا تربیتی دانش آموزان در ۲ سال اخیر بسیار نگران کننده است و به همین منظور باید مدارس سراسر استان بازگشایی شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: سلامت دانش اموزان و معلمان برای ما اولویت دارد و انتظار است با تهویه مناسب و رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی مدارس سراسر استان فعالان اموزشهای حضوری را دنبال کنند.

عسکری ادامه داد: از طرح های عملیاتی برای پیاده سازی عدالت آموزشی در سراسر استان استقبال خواهیم کرد و انتظار است مدیران و معلمان استان در این زمینه فعال ظاهر شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: باید محتواها و روشهای آموزشی را به روز رسانی و مدرن کنیم تا از تحولات گسترده در مسائل آموزشی و پرورش عقب کنیم.

۳۳۰ میلیارد ریال سرانه مدارس فارس پس از ۱۰ سال وقفه پرداخت شد

وی افزود: سیاست و راهبرد اصلی آموزش و پرورش فارس حمایت از مدارس غیر دولتی است و  اعتقاد داریم با تقویت این مدارس می توانیم آموزش و پرورش را در راستای پیشبرد ماموریت خود کمک کنیم.

وی تصریح کرد: اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در کنار بیانیه گام دوم انقلاب و نقشه مهندسی فرهنگی کشور از ۳ محور عملکرد آموزش و پرورش فارس در دولت جدید خواهد بود.

عسکری گفت: آموزش و پرورش فارس با تشکیل شورای سیاستگذاری اسناد بالادستی از نظر پیشکسوتان و اندیشمندان در جهت پیشبرد اهداف سند تحول بنیادین استفاده خواهد کرد.

عسکری در سفری دو روزه به لارستان از برخی مدارس و بخش های مختلف آموزش پرورش این شهرستان بازدید و ضمن دیدارهای جداگانه با مدیر و معاونان این نهاد و مدارس از نزدیک در جریان مشکلات و کمبودهای آموزشی این شهرستان آشنا شد.

مدیر اداره آموزش و پرورش لارستان فارس هم گفت: تلاش کردیم تا در ایام کرونا و با تجه به خطر افت تحصیلی دانش آموزان زیرساخت ها و امکانات لازم متناسب با سناریوهای های مختلف از سوی وزارت آموزش و پرورش و ستاد ملی مدیریت کرونا در زمینه بازگشایی مدارس این شهرستان را در حدتوان و به طور نسبی فراهم کنیم.

مهدی اسماعیلی افزود: ۲۲هزار و ۶نفر در مقاطع مختلف و در قالب بیش از ۲۶۰ فضای آموزشی و یک هزار و ۲۵۰ کلاس درس سال تحصیلی ۱۴۰۱- ۱۴۰۰ را در شهرستان لارستان در حال تحصیل هستند.

وی افزود:در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ و در مقطع ابتدایی به ترتیب در پایه اول ۲ هزار و ۳۹۰، دوم ۲ هزارو ۲۶۲، سوم ۲هزار و ۳۰۶، چهارم ۲هزارو ۲۹۸، پنجم ۲هزار و ۲۴۹ و ششم نیز ۲هزارو ۱۳۴ نفر مشغول تحصیل هستند.

اسماعیلی گفت: بر اساس پیش بینی های انجام شده در سال تحصیلی جدید و در مقطع ابتدایی به ترتیب در پایه اول ۲ هزار و ۳۹۰، دوم ۲ هزارو ۲۶۲، سوم ۲هزار و ۳۰۶، چهارم ۲هزارو ۲۹۸، پنجم ۲هزار و ۲۴۹ و ششم نیز ۲هزارو ۱۳۴ نفر مشغول تحصیل خواهند شد.

وی تعداد دانش آموزان در پایه های هفتم ، هشتم و نهم را نیز به ترتیب یک هزار و ۷۴۷ نفر، یک هزار و ۶۷۳، یک هزار و ۴۴۸ نفر عنوان کرد و گفت: امسال همچنین ۶۶۶ نفر در پایه دهم، یک هزار و ۳۶۳ نفر در پایه یازدهم و یک هزار و ۲۶۷ دانش آموز پایه دوازدهمی در کلاس های درس درسال تحصیلی ۱۴۰۱- ۱۴۰۰ این شهرستان مشغول شده اند.

مدیر آموزش و پرورش لارستان ادامه داد: در سال تحصیلی گذشته و با ورود ویروس کرونا به کشور و آغاز تعطیلی مدارس، تلاش شد که معلمان بر اساس رسالت ذاتی و احساس مسئولیت و تعهد خود ارتباطشان با دانش آموزان و اولیای آنان را قطع نکنند.

وی گفت: در سال تحصیلی گذشته و در اوج بیماری کووید ۱۹ معلمان در سطح مدارس لارستان به صورت خودجوش به تولید محتوا پرداختند و با ارایه در شبکه های اجتماعی، آموزش دانش آموزان را در فضای حقیقی و مجازی ادامه دادند.

شهرستان لارستان به مرکزیت لار در فاصله ۳۷۸ کیلومتری جنوب شرق شیراز واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha