۱۱ اسفند ۱۴۰۰، ۱۲:۳۹
کد خبرنگار: 2331
کد خبر: 84668088
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هشدار امنیتی پکن به شهروندان این کشور در آمریکا

۱۱ اسفند ۱۴۰۰، ۱۲:۳۹
کد خبر: 84668088
هشدار امنیتی پکن به شهروندان این کشور در آمریکا

تهران – ایرنا – سفارت چین در ایالات متحده با اشاره به وضعیت امنیتی نگران کننده در آمریکا، به شهروندان چینی در این کشور هشدار داد به ایمنی شخصی خود توجه خاصی داشته باشند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، سفارت چین با صدور بیانیه ای اعلام کرد: نفرت زیادی علیه چین در آمریکا جریان دارد و بسیاری از شهروندان آسیایی با حملات بدخواهانه مواجه می شوند، امری که امنیت شهروندان چینی را به طور جدی به خطر می اندازد.

سفارت مزبور، دانشجویان بین المللی و کارمندان موسسات تحت حمایت مالی چین را در میان افرادی دانست که در معرض خطر قرار دارند.

شبکه خبری ان. بی. سی نیوز چندی پیش در گزارشی از افزایش جرایم ناشی از نفرت علیه آمریکایی‌های چینی و آسیایی تبار خبر داد و نوشت: با رفع محدودیت‌های کرونایی و افزایش تعامل، این آمار رشد بیشتری هم خواهد داشت.

یک استاد جامعه شناس دانشگاه سانفراسیسکو با توجه به داده های جدید در مورد افزایش حوادث ناشی از نفرت علیه چینی و آسیایی تبارها گفت: علاوه بر تمامی عوامل مختلف، رفع محدودیت های کرونایی در آمریکا می تواند بر جمعیت آسیایی های حاضر در ایالات متحده تاثیر بگذارد.

 برخی گروه‌های مدنی بر این باور هستند که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور پیشین آمریکا با «ویروس چینی» خواندن کرونا در ایجاد حس تنفر از چینی‌تبارها و آسیایی‌تبارها در آمریکا سهیم بوده است.

براساس گزارش نهاد غیردولتی «نفرت علیه آسیایی تبارهای آمریکا را متوقف کنید»، مشخص شده است که شمار گزارش های تبعیض نژادی علیه آمریکایی های آسیایی تبار تنها در ماه مارس سال ۲۰۲۱ (اسفند ۱۳۹۹ و فروردین ۱۴۰۰) از سه هزار و ۷۹۵ مورد به ۶ هزار و ۶۰۳ رسیده است.

در حالی که در گزارش های منتشر شده پیشین توسط "نفرت علیه آسیایی تبارها را متوقف کنید" مشاغل در رده نخست اعمال تبعیض آمیز قرار داشتند، اما جدیدترین آمارها نشان دهنده تغییر جهت این رفتارها به سمت خیابان ها و پارک ها است؛ جایی که ۳۸ درصد از حوادث رخ داده است. به گفته کارشناسان این آمار نشان می دهد که چگونه بازگشت آرام به شرایط عادی می تواند بر آسیایی تبارهای آمریکایی تاثیر بگذارد.

در این میان، ایالت های نیویورک و کالیفرنیا با جمعیت قابل توجهی از آسیایی ها، نشان داده اند که بالاترین شمار حوادث را در مقایسه با سایر ایالت ها دارند. به گونه ای که نیویورک ۱۵ و کالیفرنیا ۴۰ درصد حوادث نژادپرستانه علیه آسیایی ها را به خود اختصاص داده اند.  

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha