تمدید بخشودگی سود و جرایم تسهیلات کشاورزان خسارت دیده خراسان رضوی

مشهد- ایرنا- معاون وصول مطالبات و اجرای بانک کشاورزی خراسان رضوی گفت: بخشودگی سود و جرایم تسهیلات پرداختی این بانک به کشاوزران خسارت دیده این استان که سال گذشته اعلام شده بود برای امسال نیز تمدید شد.

سیدمجتبی مدنی بجستانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به خسارات وارده به بخش کشاورزی و در راستای اجرای مفاد بند خ ماده ۳۳ قانون برنامه ششم توسعه کشور وام گیرندگان بدهکار که سررسید بدهی آنها اول مهر ماه ۱۳۹۶ تا ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ می‌باشد، پارسال مشمول بخشودگی سود، جرایم و امهال اصل تسهیلات دریافتی کشاورزان خسارت دیده از حوادث غیرمترقبه شدند.

وی با بیان اینکه امسال نیز با تمدید این طرح  سررسیدهای سال ۱۴۰۰ مشمول بخشودگی می‌شوند، اظهار کرد: از جمله تفاوت اعمال بخشودگی امسال این است، که سال گذشته کشاورزان خسارت دیده از تمامی حوادث غیرمترقبه از جمله خشکسالی، سیل، برف، تگرگ، سرمازدگی، زلزله و آفات همه‌گیر گیاهی و دامی که نسبت به تسویه بدهی خود تا موعدهای اعلامی اقدام نکرده بودند، مشمول این بخشودگی شده و الباقی بدهی آنها  امهال می‌شد، اما امسال فقط خسارت دیدگان خشکسالی مشمول این طرح می‌شوند.

وی با بیان اینکه اعتبارات این بخش محدود است، گفت: کشاورزانی که از بخشودگی پارسال بهره‌مند شدند، امسال نیز می‌توانند با اقدام دوباره از این موارد برخوردار شوند.

معاون وصول مطالبات و اجرای بانک کشاورزی خراسان رضوی اظهار کرد: اعتبارات این بخش برای امسال در کشور ۲۰ هزار میلیارد ریال است که علی الحساب ۲۸۰ میلیارد ریال به این استان تخصیص داده شده است.

مدنی گفت: کل اعتبارات بخشودگی در خراسان رضوی برای سال گذشته و سالجاری تاکنون، ۲ هزار و ۶۲۳ میلیارد ریال است که ۲ هزار و ۵۲۱ میلیارد ریال آن استفاده شده و مانده اعتبارات ۴۰۳ میلیارد ریال است.

وی اظهار کرد: امهال تسهیلات مشمولان این دستورالعمل، براساس نرخ مصوب شورای پول و اعتبار در حال حاضر ۱۸ درصد و به مدت سه سال برای بخشودگی سال جاری تعیین شده است.  

سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار زمین در خراسان رضوی زیر کشت ۸۳ نوع محصول می رود که ۹۰۰ هزار هکتار از این سطح مربوط به محصولات زراعی و ۳۰۰ هکتار آن باغ است. بخش کشاورزی ۲۸ درصد اشتغال و ۳۰ درصد صادرات غیر نفتی خراسان رضوی را به خود اختصاص داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha