۱۱ اسفند ۱۴۰۰، ۱۳:۳۵
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 84668233
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تایوان به بهانه تهدید چین، درصدد همکاری امنیتی نزدیک با آمریکا

تهران-ایرنا- تسای اینگ ون رئیس جمهوری تایوان گفت کشورش امیدوار است همکاری نزدیکی را در مسائل امنیتی با آمریکا برقرار کند و مدعی شد «تهدید چین» در منطقه آسیا اقیانوسیه در حال افزایش است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، خبرگزاری اسپوتنیک این خبر را به نقل از رئیس جمهوری تایوان و همزمان با ورود هیات غیر رسمی آمریکایی به این کشور منتشر کرده است.

این هیات به ریاست مایکل گلن مولن رئیس سابق ستاد مشترک ارتش آمریکا روز سه شنبه برای انجام دیداری دو روزه وارد  تایوان شد.

در این هیات، مگان اوسلیوان مشاور سابق معاون امنیت ملی آمریکا در امور افغانستان و عراق و مایکل انجلیک فلورمعاون پیشین وزارت دفاع آمریکا حضور دارند.

تسای در دیدار با هیات مقامات آمریکایی گفت: در حال حاضر تهدید نظامی چین در تنگه تایوان و سراسر منطقه، از طریق تلاش ها برای محدود کردن مشارکت تایوان در امور بین المللی رو به افزایش است و استفاده از جنگ شناختی یا ادراکی (cognitive warfare)  و تاکتیک های ضد اطالعات علیه جامعه تایوان در حال افزایش است.

جنگ شناختی یا ادراکی نیز مانند جنگ سخت، هدف از پای در آوردن دشمن از طریق مشروعیت زدایی، اعتبار زدایی، ناامید سازی و ناکارامدی نمایی است.

رئیس جمهوری تایوان همچنین خاطرنشان کرد که مردم تایوان دست از باورهای خود به رغم چنین اقداماتی بر نخواهند داشت و تایوان امیدوار به همکاری نزدیک تر با آمریکا و دیگر کشورها در مسائل امنیتی در منطقه است.

مولن سرپرست هیات آمریکایی نیز گفت واشنگتن به مخالفت با تغییرات یکجانبه ای برای تغییر وضعیت موجود در تنگه تایوان ادامه می دهد و حفظ صلح و ثبات در منطقه نه تنها به نفع آمریکا بلکه به نفع کل جهان است.

ونگ ونبین (Wang Wenbin) سخنگوی وزارت خارجه چین روز سه شنبه گفت پکن سفر این هیات آمریکایی به تایوان را محکوم کرده است.

وی گفت تلاش آمریکا برای نشان دادن حمایت خود از تایوان بیهوده است و مهم نیست که آمریکا چه کسی را به این کشور اعزام می کند. چین از آمریکا می خواهند از اصل چین واحد پیروی کرده و از هر گونه ارتباط رسمی با تایوان خودداری کند. همچنین چین از آمریکا می خواهد مسائل تایوان را به شیوه ای سنجیده مدیریت کند و در غیر این صورت منافع بزرگتر در روابط چین وآمریکا، صلح و ثبات در تنگه تایوان را تضعیف خواهد کرد.

اسپوتنیک نوشت: تایوان از سال ۱۹۴۹ حکومتی مستقل از سرزمین اصلی چین را داشته است. چین در مقابل این جزیره را یکی از استان های خود قلمداد می کند. تایوان بر این باور است که این کشور مستقل است اما هنوز اعلام استقلال نکرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha