۱۱ اسفند ۱۴۰۰، ۱۷:۴۴
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 84668241
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

توسعه سکونتگاهها بخش کشاورزی خراسان رضوی را تهدید می‌کند

گناباد- ایرنا- رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: توسعه سکونتگاهها در زمینهای کشاورزی این استان به تهدید و مشکل اساسی تبدیل شده و توسعه این بخش را به مخاطره انداخته است.

محمد رضا اورانی روز چهارشنبه در جلسه تودیع و معارفه مدیر جهاد کشاورزی گناباد با بیان اینکه تغییر در هر هکتار زمین کشاورزی تامین غذای ۱۰ نفر را به مخاطره می‌اندازد افزود: نباید منافع عمومی جامعه را فدای مسائل شخصی خود کنیم.

وی ادامه داد: در اجرای طرحهای عمرانی و فعالیتهای اقتصادی و احداث سکونتگاهها در این استان باید به مخاطرات بخش کشاورزی توجه شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی لازمه رشد و توسعه در همه بخشها از جمله بخش کشاورزی را توجه به آمایش سرزمینی دانست و گفت: در اجرای هر طرح و فعالیت اقتصادی باید به تاثیر آن بر محیط، ساکنان و منطقه جغرافیایی توجه شود.

وی افزود: باید در کنار توسعه آب و توجه به فناوری‌های نوین به توسعه خاک در بخش کشاورزی هم عنایت شود.

اورانی ادامه داد: در توسعه کشت محصولات کشاورزی باید به موقعیت جغرافیایی و وضعیت هر منطقه توجه خاص شود و از کشت محصولات پرآب طلب در مناطق کویری خودداری گردد.

وی گفت: اگر در شیوه های آبیاری در بخش کشاورزی تجدیدنظر نشود و آبیاری همچنان به صورت سنتی انجام شود همه متضرر خواهیم شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی افزود: مهمترین نیاز در بخش کشاورزی تامین آب است و بهره‌برداری اصولی از منابع آب باید در دستور کار تمام مسوولان و دست اندرکاران ذیربط و فعالان این بخش قرار گیرد.

فرماندار گناباد هم گفت: مهمترین عامل موفقیت در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی رویکرد جهادی و انقلابی است و با روی کار آمدن دولت سیزدهم این مساله در بخش های مختلف و در عرصه خدمت به مردم به عنوان اولویت مورد توجه قرار گرفت.

رضا نصیری با اشاره به ظرفیت های مختلف شهرستان گناباد از جمله کشاورزی افزود: باید با روحیه جهادی و انقلابی از این ظرفیتها به خوبی استفاده کرد. 

وی ادامه داد: مدیریت در نظام جمهوری اسلامی به معنای پذیرش مسوولیت برای خدمات صادقانه به مردم است و مدیران باید در پیشگاه مردم و رهبری بابت عملکرد خود پاسخگو باشند.

فرماندار گناباد خواستار استفاده از نظرات نخبگان و پیشکسوتان برای برون‌ رفت از مشکلات بخش کشاورزی و رفع موانع از این بخش شد و گفت: باید این ظرفیت ها متناسب با قابلیت های بومی در عرصه خدمت به مردم  در خدمت گرفته شوند.

وی افزود: مدیران دستگاههای اجرایی باید شعار ما می‌توانیم را سرلوحه فعالیت های خود قرار دهند و به جای پشت میز نشینی با رویکرد جهادی و انقلابی منبعث از رویکرد دولت در عرصه خدمت به مردم و جامعه بکوشند.

در این مراسم رمضانعلی قاسمی به عنوان مدیر جهاد کشاورزی گناباد معرفی و از خدمات نعمت غفوری کاخکی قدردانی به عمل آمد.

۱۴ هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی گناباد با کشت بر روی ۲۰ هزار هکتار کشتزار آبی، هزار و ۷۰۰ هکتار دیمزار و پرورش ۵۰۰ هزار راس دام، سالانه ۸۷ هزار تن محصولات زراعی، باغی و دامی تولید و روانه بازار مصرف می‌کنند.  
مرکز شهرستان ۹۳ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha