۱۱ اسفند ۱۴۰۰، ۱۳:۴۴
کد خبرنگار: 2161
کد خبر: 84668263
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بهسازی جاده خوش ییلاق - شاهرود ۱۱ هزار میلیارد ریال اعتبار می‌خواهد

گرگان – ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: تکمیل جاده ترانزیتی ۱۰۰ کیلومتری خوش ییلاق - شاهرود که ۵۷ کیلومتر آن در حوزه استحفاظی این استان قرار دارد نیازمند تامین ۱۱ هزار میلیارد ریال اعتبار است.

حسین محبوبی روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : تامین حجم بالای اعتبار مورد نیاز پروژه سبب تاخیر در تکمیل آن شده که برای برطرف شدن این موضوع می توان از اعتبارت ماده ۵۶ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت کمک گرفت .

 وی گفت : استفاده از ظرفیت سرمایه بخش خصوصی و نیمه دولتی از دیگر راهکارهای شتاب بخشیدن برای اتمام این پروژه است .

محبوبی افزود: در حال حاضر سالانه ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیارد ریال برای این پروژه هزینه می شود که در صورت تخصیص ۱۰۰ درصدی باز هم نمی تواند به تکمیل این طرح منجر شود که تلاش داریم در سفر رییس جمهور این موضوع بررسی و برای آن چاره اندیشی شود .

به گزارش ایرنا طرح ملی بهسازی و تعریض جاده کوهستانی آزادشهر - شاهرود (خوش ییلاق) به طول ۱۰۰ کیلومتر که ۵۷ کیلومتر آن در حوزه جغرافیایی گلستان واقع است،با هدف بهبود عبور و مرور و ایمن سازی کریدور مهم زمینی ارتباط‌دهنده شمال به جنوب کشور و همچنین محور ترانزیتی حمل کالا به مرز اینچه برون گنبدکاووس و کشورهای همسایه شمال ایران در سال ۸۵ شروع شد

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان به دیگر پروژه های در دست اقدام استان اشاره کرد و گفت : فاز دوم کمربندی گرگان یکی از این پروژه ها است که بر اساس آخرین برآوردها ۶ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تملک و اجرای آن مورد نیاز است.

محبوبی به مسیر بندرترکمن - آق قلا اشاره کرد و گفت : با وجود اینکه این پروژه دارای اعتبارات ملی است اما باید راهکاری لحاظ شود تا اعتبارات سالانه آن ۱۰۰ تخصیص یابد.

وی گفت : برخی دیگر از جاده های گلستان نظیر جاده نفت به طول ۵۵ کیلومتر (گنبد - اینچه برون ) ، جاده بالاخط در غرب گلستان ( گرگان - بندرگز ) و محورهای توسکستان گرگان -به شاهرود و اولنگ رامیان - شاهرود نیازمند  توجه دولت است تا ساخت و تکمیل آن شتاب بگیرد.

گلستان بیش از پنج هزار کیلومتر راه ارتباطی شامل بزرگراه، راه اصلی و فرعی درجه یک، ۲ و سه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha