استاندار فارس: اقدامات مربوط به تنظیم بازار به شکل روزانه پایش شود

شیراز- ایرنا- استاندار فارس گفت: تمام اقدامات مربوط به تنظیم بازار باید به شکل روزانه پایش و هوشمندسازی تا عملکرد صنوف پاکدست با گران فروشان تفکیک شود.

به گزارش ایرنا، محمد هادی ایمانیه، چهارشنبه در جلسه کارگروه تنظیم بازار فارس در شیراز افزود: اخیرا زمزمه افزایش قیمت برخی کالاها در بازار مطرح می‌شود که هیچ افزایش قیمتی بدون کسب مجوز از ستاد تنظیم بازار کشور ممکن نیست و دولت نیز اجازه هیچ افزایش قیمتی نخواهد داد.
او ادامه داد: همچنین به منظور تنظیم بازار، برخی محصولات کشاورزی از کشورهای همسایه وارد خواهد شد.
وی در خصوص متعهد نبودن شهرداری و شورای شهر شیراز در اجرایی کردن تکالیف قانونی‌شان در قبال میدان‌های عرضه محصولات کشاورزی گفت: این موضوع در اسرع وقت بررسی خواهد شد و طبق قانون با در نظر گرفتن مسئولیت اجتماعی که بر عهده مدیران است، اقدامات لازم انجام می‌گیرد.

نظارت بر بازار فارس تشدید خواهد شد
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس گفت: در آستانه نوروز ۱۴۰۱، نظارت و بازرسی بازار استان تشدید خواهد شد و این نظارت تا پایان ماه مبارک رمضان در اردیبهشت ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت.
عبدالعظیم خادم حمزه افزود: این اقدامات و نظارت‌ها با هدف صیانت از حقوق شهروندان و میهمانان نوروزی و جلوگیری از گرانفروشی و کاهش تخلفات انجام خواهد شد.
او ادامه داد: آمار و ارقام نشان می‌دهد که دستگاه‌های اجرایی مختلف تمام امکانات و کوشش خود را در جهت تنظیم بازار به کار گرفته‌اند.
وی بیان کرد: در بحث تنظیم بازار از تکنولوژی و فناوری اطلاعات به روز دنیا بهره چندانی نبرده‌ایم و هنوز نگاه سنتی در مدیریت ما حاکم است که لازم است این رویه اصلاح شود.

همکاری ۵۰۰ بازرس افتخاری برای نظارت بر بازار
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس هم گفـت: در آستانه فصل نوروز افزون بر ۵۰۰ بازرس افتخاری با همکاری بسیج اصناف برای نظارت و بازرسی بر بازار جذب شده‌ و آموزش‌های لازم را دریافت کرده‌اند.
حمیدرضا ایزدی افزود: اقدامات قانونی نیز برای به استفاده از ظرفیت این منابع انسانی انجام گرفته که طی هفته آتی در قالب یک رزمایش در سطح بازار اجرا خواهد شد.
وی ادامه داد: می‌کوشیم در بحث نظارت و بازرسی نگاه جزیره‌ای حاکم نشود و اقدامات به شکل مشترک و هماهنگ انجام شود تا ضمن جلوگیری از اتلاف انرژی و منابع، راندمان کار هم افزایش پیدا کند.

احداث زائرسرا در کربلا در دستور کار است
بنا بر گزارش دیگری، استاندار فارس در دیدار با مدیرعامل بانک رسالت گفت: به دنبال احداث زائرسرا در کربلا برای شهروندان این استان هستیم تا امکان زیارت برای تعداد بیشتری از مشتاقان به اهل بین (ع) فراهم شود.
ایمانیه توجه به موازین بانکداری اسلامی را مهم دانست و افزود: هم اینک رویکرد بانک‌ها در کشور با انتقاداتی در این زمینه مواجه است و رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام تقلید نیز بر رفع آنها تاکید کرده‌اند.
وی، پرداخت تسهیلات از سوی بانک رسالت به زائرین را اقدامی ارزشمند دانست و ادامه داد: بانک رسالت در اقدامی قابل تقدیر کوشیده که با دوری از سودهای مرکب، روش بانکداری اسلامی را سرلوحه فعالیت خود قرار دهد.
او بیان کرد: همچنین این بانک می‌توان در صورت امکان با ورود به بخش‌هایی همچون گردشگری و خدمات در توسعه کشور و استان اثرگذار باشد.

۲ انتصاب در استانداری فارس
بر اساس این گزارش، استاندار فارس طی احکامی جداگانه، حسین حقایقی را به عنوان سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و جواد قناعتی را به عنوان مدیرکل امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری فارس را منصوب کرد.
در حکم استاندار فارس خطاب به حقایقی بر لزوم توجه به برنامه‌ریزی در جهت شناسایی خصوصیات فرهنگی و اجتماعی استان و ارتقاء سطح شاخص‌های مربوطه و نظارت بر اجرای قوانین، مصوبات دولت و شورای اجتماعی کشور و سایر دستورالعمل‌های ارسالی از سوی وزارت کشور و سازمان امور اجتماعی کشور در زمینه ‌امور اجتماعی و فرهنگی استان تاکید شده است.
همچنین در حکم استاندار فارس خطاب به قناعتی نیز بر لزوم نظارت بر امور مربوط به تاسیس احزاب، جمعیت‌ها، انجمن‌های سیاسی و صنفی، تشکل‌های سیاسی و انجمن اسلامی و اقلیتهای دینی شناخته شده در حوزه استان و انجام تحقیقات و اعلام نظر در این زمینه به وزارت کشور تاکید شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha