۱۱ اسفند ۱۴۰۰، ۱۴:۳۴
کد خبرنگار: 1086
کد خبر: 84668296
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

جنگ اوکراین؛ ماریوپل زیر گلوله‌باران

۱۱ اسفند ۱۴۰۰، ۱۴:۳۴
کد خبر: 84668296
جنگ اوکراین؛ ماریوپل زیر گلوله‌باران

تهران- ایرنا- مقامات شهر بندری ماریوپل در جنوب شرقی اوکراین امروز (چهارشنبه، ۱۱ اسفند) از گلوله‌باران این شهر خبر دادند در حدی که انتقال مجروحان نیز ممکن نیست.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از رویترز، ولادیمیر بیوجنگو شهردار ماریوپل گفت: ما در حال مبارزه هستیم و از دفاع از وطن خود دست برنمی‌داریم. شهر خرسون در جنوب اوکراین و در شبه‌جزیره کریمه امروز به تصرف نیروهای روسیه درامد.

به دنبال حمله بامداد روز پنجشنبه (پنجم اسفند) نیروهای روسیه به اوکراین، این جنگ اکنون وارد هفتمین روز خود شده و همزمان با ادامه آتش جنگ، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین المللی علیه روسیه درحال افزایش است. روسیه اعلام کرده عملیات این کشور در اوکراین به منزله شروع جنگ نیست بلکه اقدامی برای جلوگیری از یک جنگ در سطح جهانی است.

رسانه‌های اوکراینی دیروز (سه‌شنبه، ۱۰ اسفند) نیز اطلاع دادند بمبی به برج تلویزیون کی‌یف اصابت و برج تلویزیون کی‌یف پخش برنامه‌هایش را متوقف کرده و شبکه ها برنامه‌های ضبط‌شده را پخش می‌کنند.  

در حالیکه نبرد در جبهه های مختلف با تحولات گوناگون ادامه دارد، دو طرف ظهر دوشنبه (۹ اسفند) در مورد مذاکرات در شهر در نزدیکی مرز بلاروس و لهستان توافق کردند. مذاکرات دو طرف در روز دوشنبه فعلا به نتیجه‌ای نرسیده است و خبرگزاری تاس روسیه روز سه‌شنبه به نقل از یک مقام روسیه خبر داد امروز (چهارشنبه، اسفند) تاریخی است که دو طرف پیش از این برای دور دوم مذاکرات در مورد آن توافق کرده بودند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha