پیرانشهر با ۴ میلی‌متر، پربارش‌ترین شهر آذربایجان‌غربی در 24 ساعت گذشته بود

ارومیه-ایرنا- رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: پیرانشهر با چهار میلیمتر بارندگی، پربارش‌ترین شهر استان در 24 ساعت گذشته بود.

مهدی صابری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سامانه بارشی از روز چهارشنبه در استان با تمرکز بر مناطق جنوبی فعال شده و روز پنجشنبه نیز با تمرکز بر جنوب و مرکز آذربایجان غربی به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

وی بیان کرد: شدت فعالیت سامانه در روز پنجشنبه خواهد بود و در نقاط سردسیر به صورت برف میتوان شاهد بارشها بود که رعایت نکات ایمنی و توصیه های هواشناسی را ضروری می کند.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی با بیان اینکه احتمال کاهش دما نیز وجود دارد، اضافه کرد: این بارشها در ارتفاعات همراه با بارش برف خواهد بود و احتمال سقوط بهمن نیز دور از انتظار نیست.

صابری با اشاره به پیش بینی وزش بادهای لحظه ای با سرعت ۶۰ تا ۸۰ کیلومتر در ساعت برای استان از روز چهارشنبه افزود: آبگرفتگی معابر، لغزندگی جاده ها، اختلال در تردد جاده ای و احتمال پرتاب و یا سقوط اشیا به علت وزش باد دور از انتظار نخواهد بود.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته شهرستان پلدشت گرم ترین شهر استان با دمای مثبت 17 درجه سانتی گراد و شهرستان چالدران سردترین شهر با دمای صفر درجه سانتی گراد بوده و دمای ارومیه نیز بین منفی ۲ و مثبت 13درجه سانتی گراد در نوسان بود.

آذربایجان غربی استانی کوهستانی با آب و هوای سرد است که سالانه ۴۵۰ میلیمتر بارش در آن ثبت می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha