۱۱ اسفند ۱۴۰۰، ۱۹:۳۴
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 84668535
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

عبور از سد استیضاح شورا؛ علوی شهردار رشت باقی ماند

۱۱ اسفند ۱۴۰۰، ۱۹:۳۴
کد خبر: 84668535
عبور از سد استیضاح شورا؛ علوی شهردار رشت باقی ماند

رشت - ایرنا - سیدامیرحسین علوی شهردار رشت عصر امروز "چهارشنبه" در جلسه استیضاح حاضر و به سوالات اعضا پاسخ داد که در نهایت توانست با یک رای کمتر همچنان شهردار مرکز استان باقی بماند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدامیرحسن علوی که مهرماه امسال توسط اعضای شورای اسلامی رشت کرسی شهرداری این شهر را به دست گرفته بود، امروز برای استیضاح در صحن شورا حاضر و به سوالات پاسخ داد و در نهایت با هفت رای موافق استیضاح و سه مخالف و یک ممتنه در سمت خود ابقاء شد.

پیش از این هشت نفر موافق استیضاح بودند که برای برکناری شهردار هشت رای موافق نیاز بود.

پاسخ شهردار به سوالات اعضا 

شهردار رشت در جلسه استیضاح در پاسخ به سوالات اعضای شورا در ارتباط با موضوع عزل و نصب ها گفت: سعی کردم در چارچوب حفظ منافع شهری و ایجاد سازمان پویا و قوی تصمیم بگیرم و صرفا به نظر خودم به عنوان شهردار اکتفا نکردم.

سید امیرحسین علوی اظهار داشت: برای انتصابات سعی کردم با به کارگیری کانون های ارزیابی در جمع‌بندی به تعداد گزینه مد نظر برسیم و فارغ از نگاه فردی تصمیم بگیریم و افراد را براساس شایستگی انتخاب کنیم.

وی با بیان اینکه درصد تحقق بودجه طی چهار ماه اخیر رشد چشمگیری داشته است، افزود: در حوزه عمرانی، مالی و برنامه‌ریزی تلاش خوبی در جریان است اما با اینحال مدعی نیستیم که ١٠٠ درصد موفق بودیم. 

شهردار رشت در ادامه با بیان اینکه در حوزه ترافیک شهر رشت باید رویکرد فرهنگی را در اولویت  قرار دهیم ، اضافه کرد: سختگی هایی هم را باید در حوزه ترافیک داشته باشیم. 

افزایش حقوق‌های پایین  

شهردار رشت در بخش دیگری از جواب های خود به سوالات اعضا در مورد حقوق و دستمزد کارکنان شهرداری اشاره کرد و گفت: حقوق های پایین در شهرداری رشت را افزایش دادیم و حقوق های دیگر را ثابت نگهداشتیم تا اینگونه پرداختی ها عادلانه انجام شود.

علوی بار دیگر درباره تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی ایثارگر اظهار داشت: پرونده ها این افراد به استانداری گیلان ارسال شده است و تحت بررسی قرار دارد.

وی درباره موضوع دستفروشان و سد معبر در رشت خاطرنشان کرد: نقض سدمعبر و دستفروشان مشهود است اما سعی می‌کنیم در این ارتباط با کمک دستگاه قضا قدرت اجرایی در مجموعه شهرداری را افزایش دهیم تا از تبعات جلوگیری شود.

مخالف استیضاح 

نادر حسنی عضو شورای اسلامی رشت و مخالف استیضاح شهردار گفت: بنده از اول هم به علوی به عنوان شهردار رای ندادم اما در طول مسیر با توجه به ٢ طرح سوال و استیضاح احساس می کنم اصلاحاتی در پیش گرفت و می توان فرصت دیگری برای شهردار مهیا کرد.

حسینی اظهار داشت: امروز در برخی محافل بنده را متهم به دریافت رشوه و معامله می کنند در حالیکه کارنامه بنده در شهر رشت مشخص است. ابزار طرح سوال و استیضاح  همیشه در دست اعضای شورای اسلامی است هر زمانی که بخواهیم می توانیم از این ابزار استفاده کنیم.

طرح استیضاح سیدامیرحسین علوی شهردار رشت چهارشنبه گذشته با هشت رای اعضای شورای اسلامی این شهر در صحن شورا اعلام گردید و قرار شد که استیضاح یکشنبه گذشته (هشتم اسفند) برگزار شود اما به دلیل نظر فرمانداری مبنی بر طی نشدن مراحل قانونی و نقض در فرآیند جلسه برگزار نشد و استیضاح به امروز موکول شد.

پس از حدود سه ماه از فعالیت سید امیرحسین علوی به عنوان شهردار مرکز گیلان، هشتم دیماه طرح سوال از وی با ۹ سوال در صحن شورا وصول شد، به همین منظور جلسه فوق العاده شورای اسلامی رشت با موضوع طرح سوال از شهردار رشت در صحن شورا برگزار شد که پس از پاسخ شهردار رشت به سوالات اعضای شورا، رای‌گیری مبنی بر قانع شدن و قانع نشدن اعضا از جواب های علوی انجام شد که در نهایت از ١١ عضو شورای اسلامی رشت ۶ نفر (اکثریت) نسبت به پاسخ‌های شهردار قانع نشدند اما از استیضاح خبری نشد.

اما در کمتر از یک ماه بار دیگر ماه گذشته طرح سوال از شهردار رشت با ۹ رای موافق اعلام وصول شد به همین منظور جلسه فوق العاده شورای اسلامی رشت با موضوع طرح سوال از شهردار یکشنبه (اول اسفند) برگزار شد، که پاسخ سیدامیرحسن علوی اکثریت اعضای شورا را قانع نکرد و منجر به دریافت هشت رای منفی شد.

اعضای شورای اسلامی رشت هفتم مهرماه امسال در جلسه علنی شورا با ٩ رای سیدامیرحسین علوی را به عنوان شهردار جدید شهر رشت برگزیدند، حکم سیدامیرحسین علوی شهردار رشت نیز پنجم آبان ماه امسال از سوی وزیر کشور صادر شد و وی فعالیت رسمی خود را آغاز کرده بود.

رشت دارای حدود ٧٠٠ هزار نفر جمعیت ثابت است که در طول روز به یک میلیون و ٢٠٠ هزار نفر می رسد.

شورای اسلامی شهر رشت ۱۱ عضو دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha