۱۱ اسفند ۱۴۰۰، ۱۹:۰۴
کد خبرنگار: 2237
کد خبر: 84668610
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شهرداران تمهیدات لازم را برای جلوگیری از خسارت های احتمالی باد گرم بیندیشند

رشت - ایرنا- مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به پیش بینی هواشناسی مبنی بر وزش باد گرم شدید در استان طی۲ روز آینده تاکید کرد: مسئولان شهری و روستایی استان تمهدیدات لازم را جهت جلوگیری خسارات ناشی از سقوط تابلوهای تبلیغاتی و درختان را انجام دهند.

امیر مرادی عصر چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به مدیران اعم از فرمانداران، مدیران دستگاه‌های اجرایی، شهرداران و بخشداران اعلام هشدار سطح نارنجی هواشناسی گیلان ابلاغ شده است که براساس آن برنامه ریزی های لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به پیش بینی افزایش دما به طور متوسط هشت تا ۱۲ درجه ای از فردا پنجشنبه تا جمعه گفت: شهروندان و گردشگران از روشن کردن آتش در عرصه‌های جنگلی و منابع طبیعی طی۲ روز آینده پرهیز کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان افزود: با توجه به پیش‌بینی وزش باد شدید یا خیلی شدید احتمال آسیب به سازه های موقتی و سست، گلخانه ها، تابلوها و بنرهای تبلیغاتی وجود دارد بنابراین باید پیش‌بینی‌های لازم برای جلوگیری از خسارت در این بخش‌ها صورت گیرد.

مرادی همچنین بر پرهیز از فعالیت های کوهنوردی و ترددهای غیرضروری درمناطق کوهستانی طی روزهای آینده تاکید کرد و گفت: به دلیل افزایش دما احتمال ذوب شدن برف ها و سیل و یا یا وقوع بهمن دور از انتظار نیست بنابراین مراقبت های لازم در این زمینه باید صورت گیرد.

هواشناسی گیلان نیز بتدریج از فردا  پنجشنبه تا جمعه وزش باد گرم شدید و خیلی شدید در ارتفاعات و دامنه ها و نواحی جلگه ای و افزایش دما(به طور متوسط ۸ تا ۱۲ درجه در نقاط مختلف استان پیش بینی کرده است.

براساس جدول پیش بینی هواشناسی گیلان  روز جمعه دمای هوای استان در برخی نقاط همچون رودبار به ۳۰ درجه سانتیگراد هم می رسد و  پیش بینی می شود مابقی نقاط استان نیز در گرمترین ساعات روز دمای بین ۲۵ تا ۲۹ درجه سانتیگراد را تجربه کنند.

هشدار نارنجی به معنای احتمال وقوع خسارت گسترده زیاد است.۱۱

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha