۱۱ اسفند ۱۴۰۰، ۲۰:۰۰
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 84668785
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امسال ۸۵ میلیون دلار کالا از چهارمحال و بختیاری صادر شد

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل گمرک چهارمحال و بختیاری از صادرات ۸۵ میلیون دلار کالا از این استان به وزن ۱۱۸ هزار تن در ۱۱ ماهه امسال خبر داد و گفت: عمده کالاهای صادراتی استان شامل خوراک آبزیان، ماهی، کاشی و سرامیک، موکت و مصنوعات فلزی و پلاستیک است.

اسماعیل الله‌دادی روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری نمایشگاه تخصصی توانمندی‌های صنایع کوچک و بزرگ استان در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان این مطلب به کشورهای هدف صادراتی استان نیز اشاره کرد و افزود: بیشتر این کالاها به کشورهای عراق، ترکیه، افغانستان، پاکستان، امارات، آذربایجان و قرقیزستان صادر می‌شود.

مدیرکل گمرک چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در سال‌های قبل ۷۰ درصد صادرات کشور به عراق صورت می‌گرفت که این موضوع باعث نگرانی شده بود و در پی تنوع کشورهای هدف صادراتی استان بودیم که در سالجاری محقق شد و کشور ترکیه نیز حجم بالایی از صادرات استان را به خود اختصاص داده است.

الله‌دادی با یادآوری اینکه تراز تجاری استان در سالجاری مثبت بوده است، خاطرنشان کرد: واردات انجام شده در استان در سالجاری ۱۰ میلیون دلار به وزن ۱۷ هزار تن بوده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به مهار شیوع کرونا پیش‌بینی می‌شود سال آینده وضعیت صادرات استان در وضعیت بهتری قرار گیرد و نسبت به سالجاری افزایش پیدا کند.

به گزارش ایرنا، در چهارمحال و بختیاری ۷۴ واحد تولیدی صادرکننده فعال است.

تعهد ارزی واحدهای صادرکننده استان از ابتدای سال ۹۷ تا شهریور امسال ۱۸۸ میلیون دلار محاسبه شده است که تاکنون ۷۳ درصد آن معادل ۱۳۳ میلیون دلار محقق شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha