۱۱ اسفند ۱۴۰۰، ۲۲:۰۹
کد خبرنگار: 1429
کد خبر: 84668846
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار ایلام: اکران مستطیل قرمز گام اول در شناساندن حادثه زمین فوتبال چوار است

ایلام- ایرنا - استاندار ایلام گفت: اکران فیلم مستطیل قرمز گام اول در شناساندن حادثه زمین فوتبال چوار است.

‍ به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، حسن بهرام نیا شامگاه چهارشنبه در مراسم اکران فیلم مستطیل قرمز با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص حادثه زمین فوتبال چوار، گفت: به گفته ایشان این حادثه می بایست در سطح جهان مطرح می شد اما حتی در سطح کشورمان هنوز ناشناخته است. 

وی ضمن قدردانی از برادران صیدخانی برای تهیه و تدوین فیلم مستطیل قرمز، تاکید کرد: این فیلم یادآور صحنه خونبار و کم نظیر جنایت جنایتکاران در تاریخ است.

استاندار ایلام گفت: این فیلم گام اول و نخست برای شناساندن این صحنه دردناک در بین عموم مردم است و باید در ادامه نسبت به تبیین موضوع فرهنگ ایثار و شهادت در این دیار بیشتر پرداخته شود.

بهرام نیا با بیان اینکه دشمنان این آب و خاک ضد بشریت هستند، اضافه کرد: یک نمونه از آثار ظلم و جنایات آنها همین حادثه غم انگیز است که کام مردم استان و کشور را تلخ کرد. 

بهرام نیا یادآور شد: باید از همه ظرفیت های استان برای اطلاع رسانی این فاجعه غم بار در سطح بین المللی استفاده شود و این واقعه از نظر مقام معظم رهبری نیاز به همدلی و همراهی همه ظرفیت ها در سطح ملی دارد که در این سطح بدان پرداخته شود. 

استاندار ایلام گفت: باید همه امکانات در سطح کشور برای گرامی داشت یاد و خاطره این شهدای عزیز بسیج شود.

بهرام نیا اظهار داشت: لازم است تندیس یادبود شهدای زمین فوتبال چوار بعنوان نماد ایثار و فداکاری و حریت و آزادگی در استان ساخته شود. 

وی افزود: این یادمان می تواند ضمن اینکه یادآور جنایات فجیع  شرک و کفر باشد، نشان و سندی از مظلومیت ایلامیان در دوران دفاع مقدس قلمداد شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha