برگزاری ۳۲کارگاه آموزشی در راستای بیانیه گام دوم انقلاب

شهرکرد- ایرنا- معاون امور استان‌ها در ستاد همکاری حوزه و آموزش‌ و پرورش گفت: در سالجاری به‌منظور اجرایی کردن منویات مقام معظم رهبری ۳۲ کارگاه آموزشی تربیت مدرسه بیانیه گام دوم انقلاب ویژه مربیان پرورشی در کشور برگزار شد.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام حسین درودی عصر چهارشنبه در کارگاه آموزشی همایش تبیین گام دوم انقلاب اسلامی برای دانشجو معلمان در اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری افزود: در این کارگاه‌های آموزشی از هر استان چهار مربی پرورشی در قالب "یاوران مهدی" شرکت کردند و برای تربیت مدرسان بیانیه گام دوم برای و برپایی کارگاه تببین بیانیه گام دوم برای دانش‌آموزان آموزش دیدند تا جهاد تبیین را با محتوای بیانیه گام دوم انقلاب برای دانش‌آموزان در استان‌ها و شهرستان‌ها انجام دهند.

وی با بیان  اینکه معلمان در تبیین بیانیه گام دوم انقلاب نقش راهبردی دارند، گفت: در بیانیه گام دوم انقلاب ۴۱ بار به جوانان و  نقش آنها تاکید شده و معلمان در تربیت این نسل نقش اثرگذاری دارند تا جوانان را برای آینده کشور در مدارج علمی و اخلاقی تربیت کنند و گام دوم را در چشم‌انداز جهانی برای تمدن سازی آماده کنند.

درودی افزود: برای دانش‌آموزان نیز در خصوص بیانیه گام دوم انقلاب کارگاه‌ها و برنامه‌های مختلف در راستای توانمندسازی بر اساس نیاز و ظرفیت دانش‌آموزان در حال اجراست و مربیان، معلمان و روحانیون نیز با برگزاری کارگاه‌های علمی، دانش‌افزایی و گفتمان‌سازی برای گام برداشتن در راستای این بیانیه خودشان را آماده می‌کنند.

به گفته وی، تبیین بیانیه گام دوم انقلاب در مدارس با محوریت تربیتی و بصیرت افزایی‌سبک زندگی، دشمن شناسی، جامعه شناسی و روانشناسی باید اجرایی و فراگیر شود تا به نیازهای تربیتی، اجتماعی و فرهنگی دانش‌آموزان در قالب این  جهاد تبیین پاسخ داده شود.

۸۵۸ مربی و مشاور تربیتی در مدارس چهارمحال  و بختیاری فعالیت دارند

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال وبختیاری نیز گفت: هم اکنون ۸۵۸ مربی و مشاوره تربیتی برای هدایت دانش آموزان در امور پرورشی، فرهنگی و تربیتی در مدارس استان فعال هستند.

رهدار براتی افزود: از این تعداد ۳۸۰ نفر معاونان پرورشی، ۳۰۰مربی پرورشی و ۱۷۸ مشاوره در سطح مدارس استان فعالیت هستند و ۷۵ دانشجو معلم جدید در رشته امور تربیتی و مشاوره نیز مشغول تصحیل هستند که ازسا ل آینده وارد چرخه نظام تعلیم و تربیت می‌شوند. 

به گفته وی، هم‌اکنون در استان ۳۲کانون فرهنگی و تربیتی،۱۷ هسته مشاوره و یک مرکز مشاوره فعال است.

وی به فعال شدن خط ملی نماد با شماره ۱۵۷۰ برای مشاوره رایگان دانش‌آموزان و اولیاء دانش‌آموزان اشاره کرد و گفت: در این مرکز مشاوره ۲۰ نفر مشاوره به صورت شیفتی از ساعت هشت صبح تا ۲۰ فعالیت دارند.

براتی با  اشاره به فرارسیدن هفته تربیت اسلامی و سالروز تاسیس نهاد امور تربیتی در نظام آموزش و پرورش گفت: این نهاد در راستای ترویج ارزش‌ها و معارف اسلامی، پاسداری از حیثیت و هویت دینی و ملی، برنامه‌ریزی برای شناسایی، رشد و هدایت استعدادهای دانش‌آموزان و حفظ و حراست از دستاوردهای انقلاب اسلامی فعال شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال وبختیاری گفت: همزمان با هفته امور تربیتی جشن تکلیف دانش‌آموزان دختر،  همایش ارتباط روانشناسی و تربیت در سطح استان برگزار خواهد شد.

به گزارش ایرنا،در پایان این جلسه به سوالات دانشجومعلمان ودیگر همکاران پاسخ داده شد و از هفت نفر از فعالان این گفتمان تجلیل شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha