۱۱ اسفند ۱۴۰۰، ۲۲:۲۲
کد خبرنگار: 3138
کد خبر: 84668872
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۵ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس در چهارمحال و بختیاری ثبت شد

شهرکرد - ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه امسال پنج روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس در استان به ثبت رسید، گفت: در این مدت ۱۷ روز نیز هوای آلوده به گرد و غبار در استان تجربه شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شهرام احمدی روز چهارشنبه در نشست کارگروه پیشگیری از آلودگی هوا چهارمحال و بختیاری افزود: منشا عمده گرد و غبار در هوای استان خارجی است که بخش اندکی از آن به خیزش گرد و غبار از سطح دشت‌های استان باز می‌گردد.

وی با اشاره به تشکیل کارگروه نظارتی با حضور نمایندگان اداره کل حفاظت محیط‌زیست، استانداری، دادستانی و سازمان بازرسی برای رصد اجرای مفاد قانون هوای پاک در استان، تصریح کرد: با توجه به مصوبات کارگروه پیشگیری از آلودگی هوا، لازم است دستگاه‌های اجرایی عضو کارگروه هر چه سریع‌تر برای ثبت اطلاعات در سامانه پایش کیفی هوای کشور اقدام کنند.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری یادآور شد: انجام معاینه فنی خودروهای متعلق به دستگاه‌های اجرایی و دریافت گواهینامه معاینه فنی موتورخانه از شرکت‌های مورد تایید محیط‌زیست و سازمان استاندارد نیز ضروری است که دستگاه‌های اجرایی باید نسبت به انجام آن برنامه‌ریزی کرده و نتایج اقدامات را به کارگروه اعلام کنند.

به گزارش ایرنا، در صورتی که شاخص کیفیت هوا بین صفر تا ۵۰ باشد، کیفیت هوا در وضع پاک، ۵۰ تا ۱۰۰ وضع سالم و ۱۰۰ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس (بیماران قلبی،‌ ریوی، سالمندان و کودکان)، ۱۵۰ تا ۲۰۰ ناسالم برای تمام افراد جامعه و ۲۰۰ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم خواهد بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha