۱۲ اسفند ۱۴۰۰، ۴:۵۸
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 84668983
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

سفر بلینکن به بروکسل، لهستان، مولداوی و کشورهای حوزه بالتیک

نیویورک – ایرنا- آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا روز سوم مارس (۱۲ اسفندماه) به بروکسل، لهستان، مولداوی و کشورهای حوزه بالتیک سفر می کند.

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که بلینکن به بروکسل، لهستان، مولداوی و کشورهای حوزه بالتیک (لتونی، لیتوانی و استونی) سفر خواهد کرد تا با متحدان ناتو و شرکای اروپایی درباره تهاجم روسیه به اوکراین گفت و گو کند.

سفر بلینکن از سوم تا هشتم مارس  (۱۲ تا ۱۷ اسفنده ماه ) خواهد بود.

وزیر امور خارجه آمریکا عصر چهارشنبه به وقت محلی گفت که واشنگتن از تلاش های دیپلماتیک کی یف برای دستیابی به آتش بس و خروج نیروهای روسیه از اوکراین حمایت خواهد کرد.

وی افزود: همزمان با ادامه حمایت آمریکا از توانایی اوکراین در دفاع از خود، اگر دولت اوکراین معتقد باشد که اقدامات دیپلماتیک مفید است، ما آماده انجام آنها هستیم.

به گزارش ایرنا، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه(۲ اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.

 پوتین بامداد پنجشنبه ۲۴ فوریه(۵ اسفند ماه) در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.

همزمان با ادامه آتش جنگ، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین المللی علیه روسیه درحال افزایش است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha