۱۲ اسفند ۱۴۰۰، ۵:۲۲
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 84668985
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

سی‌ان‌ان: آمریکا صدها موشک‌ استینگر به اوکراین تحویل داده است

نیویورک-ایرنا- شبکه خبری سی ان ان آمریکا به نقل از مقامات آمریکایی اعلام کرد که واشنگتن صدها موشک استینگر به اوکراین تحویل داده است.

این شبکه تلویزیونی آمریکایی به نقل از دو مقام آمریکایی که نام آنها بیان نشده است، گزارش داد که واشنگتن در چند روز گذشته صدها موشک ضد هوایی استینگر به اوکراین منتقل کرده است.

به گفته این دو مقام آمریکایی، آخرین محموله کمک های نظامی آمریکا که شامل ۲۰۰ موشک استینگر است، روز دوشنبه وارد اوکراین شده است.

بر اساس این گزارش، در ماه گذشته، آمریکا برای انتقال تسلیحات ساخت آمریکا از جمله موشک های استینگر به اوکراین از کشورهای حوزه بالتیک شامل لیتوانی، لتونی و استونی موافقت کرد.  با این حال تاکنون دولت بایدن از ارائه مستقیم موشک ها به اوکراین به صورت مستقیم خودداری کرده بود.

برخی از اعضای کنگره آمریکا پیش از این از دولت آمریکا درخواست کرده بودند تا موشک های استینگر به اوکراین ارسال کند.

اوکراینی ها بارها از آمریکا درخواست تسلیحات بیشتر از جمله سلاح های ضد هوایی و ضد تانک کرده بودند..

 تونی (آنتونی) بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا، روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت که تا امروز اوکراین همچنان قادر به دریافت «تجهیزات نظامی دفاعی حیاتی» مورد نیاز خود است.

به گزارش ایرنا، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه(۲ اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.

پوتین بامداد پنجشنبه ۲۴ فوریه(۵ اسفند ماه) در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.

همزمان با ادامه آتش جنگ، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین المللی علیه روسیه درحال افزایش است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha