۵۶۸ تخت برای اسکان مسافران نوروزی در مهاباد پیش بینی شد

مهاباد- ایرنا- سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهاباد گفت: ۵۶۸ تخت در هتل ها، مهمانپذیر و اقامتگاه های بوم‌گردی این شهرستان برای اسکان مسافران و میهمانان نوروزی پیش بینی شده است.

اصر صدفی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هماهنگی های لازم برای بازدیدهای مشترک با همکاری اداره صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات و بهداشت و درمان از این مراکز برای رعایت و ابلاغ آخرین دستورالعمل های بهداشتی مرتبط با کرونا در حال انجام است.

وی ادامه داد: شیوه نامه های بهداشتی ویژه تعطیلات و نحوه پذیرش مسافران در مراکز اقامتی نیز براساس ابلاغ های ستاد ملی کرونا بوده که به صورت روزانه در اختیار کمیته برنامه ریزی شهرستان قرار می گیرد.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهاباد گفت: پنج هتل، چهار مهمانپذیر و و چهار اقامت بوم گردی با ظرفیت ۵۶۸ تخت آماده اسکان و پذیرایی از مسافران نوروزی برای اقامت در این شهرستان آماده ارایه خدمت است.

صدفی اظهار داشت: طبق آخرین دستورالعمل ها، امکان سفرها به شرط دریافت سه دز واکسن و یا ۲ دز واکسن و مهلت باقی مانده برای دریافت دز سوم برای مسافران خودروهای شخصی امکان پذیر بوده و سفر در قالب تورهای گردشگری نیز بلامانع است.

وی بیان کرد: مسافران و شهروندان برای اطلاع از آخرین وضعیت مراکز اقامتی و همچنین ثبت شکایت خود به شماره تماس ۴۲۲۳۳۴۹۰ اداره میراث فرهنگی شهرستان تماس برقرار کنند.

به گزارش ایرنا، مهاباد ۹۲ اثر تاریخی ثبت شده ملی دارد که سد مهاباد، غار سهولان، تالاب کانی برازان، موزه و حمام میرزا رسول، تخته سنگی فقره قا، برده کنته و مسجد جامع از مهم ترین اثرهای تاریخی و جاذبه های گردشگری این شهرستان است

آذربایجان‌غربی رتبه نهم گردشگری در بین استان‌های کشور را دارد و در این میان شهر مهاباد نیز یکی از اصلی‌ترین مناطق پربازدید این استان برای گردشگران به شمار می‌رود که بهئ نگین آذربایجان مشهور شده است.

مهاباد با ۲۴۵ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha