مجارستان: مانع اعمال تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه نمی‌شویم

تهران- ایرنا- نخست‌وزیر مجارستان اعلام کرد که کشورش تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه را وتو نخواهد کرد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، این اظهارات ویکتور اوربان در حالی مطرح شده است که وی پیشتر به شدت از سوی مخالفان در مجارستان به دلیل روابط دوستانه اش با روسیه مورد انتقاد قرار گرفته بود.

مجارستان اخیرا به یک ابتکارعمل از سوی رهبران هشت کشور اتحادیه اروپا برای آغاز مسئله مذاکرات عضویت اوکراین در این اتحادیه پبوست اما مجارستان انتقال تسلیحات مرگبار به اوکرایناز طریق قلمرو خود را رد کرده است.

انخست وزیر مجارستان امروز طی مصاحبه ای گفت: در مورد مسئله تحریم، ما آن را وتو نخواهیم کرد. ما مانع از اقدام اتحادیه اروپا در اعمال تحریم علیه مسکو نخواهیم شد. اکنون اتحاد در اتحادیه اروپا امری مهم است.

اوربان افزود: روابط مجارستان با روسیه تا اخیرا " متوزان و منصفانه" بوده اما این  مسئله تغییر کرده است. آغاز جنگ در اوکراین یک شرایط جدید برای مجارستان نیز ایجاد کرده است.

به دنبال حمله بامداد روز پنجشنبه (پنجم اسفند) نیروهای روسیه به اوکراین، این جنگ اکنون وارد هفتمین روز خود شده و همزمان با ادامه آتش جنگ، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین المللی علیه روسیه درحال افزایش است.

در نخستین ساعات صبح روز پنجشنبه گذشته، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه "عملیات نظامی ویژه" علیه اوکراین را رسماً اعلام کرد.

روسیه اعلام کرده است عملیات این کشور در اوکراین به منزله شروع جنگ نیست بلکه اقدامی برای جلوگیری از یک جنگ در سطح جهانی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha