۱۲ اسفند ۱۴۰۰، ۱۲:۵۹
کد خبرنگار: 1410
کد خبر: 84669385
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هر شهروند ارومیه ای روزانه ۷۴۰ گرم زباله تولید می کند

ارومیه- ایرنا- رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه گفت: در این شهر، هر فرد به طور متوسط روزانه ۷۴۰ گرم زباله تولید و توسط عوامل این سازمان جمع آوری و دفن می شود.

هادی بصاری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: روزانه به طور میانگین ۶۰۰ تن پسماند عادی شهرارومیه و ۲۰۰ تن پسماند عادی شهرهای اقماری و دهیاری‌ها به شعاع ۵۰ کیلومتر به صورت شبانه روزی وارد سایت نازلو می‌شود.

وی اضافه کرد: برای جمع آوری این میزان پسماند عادی ۸۸۰ پاکبان و ۱۴۰ دستگاه به کار گرفته می‌شود.

رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه ادامه داد: طبق دستورالعمل‌ها و استانداردهای موجود ایستگاه‌های موقت میانی جهت مدیریت زمان و هزینه ایجاد شده تا ابتدا زباله‌های جمع آوری شده توسط ماشین آلات به این ایستگاه‌ها منتقل و سپس راهی محل دفن شود.

بصاری بیان کرد: روزانه ۷۵۰ سرویس ماشین آلات سبک و سنگین پس از جمع آوری زباله به ایستگاه‌های موقت مراجعه می‌کنند که این ایستگاه‌ها مانع از ایجاد آلودگی‌های زیست محیطی و ترافیک شهری می‌شود.

وی گفت: در بخش جمع آوری پسماندهای عادی ۲۵ درصد فرآیند به صورت مکانیزه و ۷۵ درصد به صورت نیمه مکانیزه است بنابراین جهت حرکت در مسیر مدیریت نوین پسماند نیازمند بهبود فرآیند حوزه‌های مختلف شامل جمع آوری و حمل و نقل جهت حرکت به سمت استاندارهای جهانی هستیم.

به گزارش ایرنا، ارومیه ۸۵۰ هزار نفر جمعیت و ۱۱ هزار هکتار مساحت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha