مدیرکل بنیاد شهید آذربایجان غربی: توجه به اشتغال ایثارگران کمترین کار در برابر رشادت‌ آنان است

مهاباد- ایرنا- مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان غربی با اشاره به اهمیت اشتغال فرزندان شاهد و ایثارگران گفت: این مهم جزو دغدغه های جامعه و به ویژه خود ایثارگران و کمترین کار در برابر رشادت‌های آنان است. 

مهدی فعال روز پنجشنبه در جلسه شورای فرهنگ ایثار و شهادت میاندوآب اظهار داشت: جانفشانی ایثارگران و شهدا در راه دفاع از میهن اسلامی در عرصه‌های مختلف با هیچ چیزی جایگزین نمی‌شود و باید در برابر این ایثارگری‌ها، فرزندان آنان از حداقل امکانات‌ بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به برگزاری آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران در تیرماه سال جاری، افزود: برخی از فرزندان شاهد جذب دستگاه‌های اجرایی و برخی هم در آستانه جذب هستند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان غربی با بیان اینکه این مهم باید به عنوان یک اولویت اصلی در دستور کار قرار گیرد، اضافه کرد: این مهم از برنامه‌های کاری دولت سیزدهم است و باید ساماندهی شود.

فعال در ادامه با بیان اینکه میاندوآب ۸۵۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، افزود: سر تعظیم در مقابل شهدا و آزادگان و ایثارگران این شهرستان فرود می آوریم و با تمام توان در خدمت خانواده‌های آنان هستیم.
وی با اشاره به اینکه دیدار و دلجویی از خانواده‌های معظم شهدا و آزادگان و ایثارگران کهمواره مورد تاکید مقام معظم رهبری است، گفت: شهدا و ایثارگران در دفاع از کشور و انقلاب اسلامی ایران از جان خود گذشتند و اکنون هم این از خود گذشتگی به شیوه‌های مختلف از جمله دفاع از مرزها و مدافعان حرم ادامه دارد. 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان غربی افزود: جمعیت ایثارگران آذربایجان غربی تعداد قابل توجه ای است به طوری که ۶ درصد جمعیت ایثارگری کشور را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل بنیاد شهید آذربایجان غربی: توجه به اشتغال ایثارگران کمترین کار در برابر رشادت‌ آنان است

وی بیان کرد: در شهر میاندوآب در بحث فضاسازی محیطی راجع به شهدا با نصب بنر نیاز به کار است و باید در این راستا اقدامات لازم انجام گیرد زیرا این اقدام کمترین انتظاری است تا مردم و نسل جدید با شهدا و رشادت‌های آنان آشنا شوند. 

سرپرست فرمانداری میاندوآب هم در این جلسه اظهار داشت: تمام کشورها در راه امنیت خود، فرهنگ ایثار و شهادت را تقویت می‌کنند و علت آن این است که وقتی دشمنان در صدد تهاجم و تجاوز به کشوری هستند، انسان‌هایی آزادمرد برای دفاع از کیان کشور خود، فداکاری می‌کنند.

علی پیام با بیان اینکه برای ایجاد رفاه و آرامش در کشور باید به انسان‌های فداکاری که با نگرش دفاع از خاک خود در برابر دشمنان ایستادگی می‌کنند، ارج نهاد، اظهار داشت: این قبیل انسان‌ها از باارزش ترین دارایی خود (خون) گذشتند از اینرو باید ارزش این گذشت و ایثارگری آنها را دانست.

مدیرکل بنیاد شهید آذربایجان غربی: توجه به اشتغال ایثارگران کمترین کار در برابر رشادت‌ آنان است

پیام با اشاره به اینکه همه در برابر شهدا تکلیف داریم، گفت: در جمهوری اسلامی ایران و دولت سیزدهم جایگاه شهدا برجسته و ارزش‌ها بیشتر مورد توجه مسوولان قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه مدیران باید زیر مجموعه خود را برای ارج نهادن به جایگاه شهدا توجیه کنند، افزود: شهدا آزادانه و در معامله با خدای خود و با علم بر اینکه از این دنیا عبور می‌کنند، راه شهادت را برگزیدند و در سرای ابدی برای خود جایگاه یافتند.

وی با بیان این‌که بهترین بندگان خدا با شهادت از دنیا می‌روند، اضافه کرد: برای اینکه ما هم از آثار و برکات شهدا بهره‌مند شویم، لازمه آن حفظ و صیانت از راه شهدا و خدمت به خانواده‌های آنان است.

پیام با تاکید بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در این شهرستان، ادامه داد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تضمین کننده انقلاب اسلامی در برابر تهدیدهای خارجی و داخلی است. 

وی با اشاره به تشکیل کمیته نظارت برای رصد بکارگیری نیرو در دستگاه‌های اجرایی، گفت: براساس قانون ۳۰ درصد سهمیه جذب نیروهای شرکتی، قراردادی، پیمانی و رسمی باید از ایثارگران و شهدا باشد.

سرپرست فرمانداری میاندوآب همچنین با اشاره به احداث یادمان شهدا گفت: این مهم یک خلا است زیرا میاندوآب یک شهر شهیدپرور است و باید از مدت‌ها پیش یادمان شهدا که مجوز احداث آن نیز گرفته شده است، احداث می‌شد.

وی با تاکید بر اینکه نباید بنیاد شهید در این شهرستان تنها بماند، افزود: خانواده‌های معظم شهدا انتظار دارند که خاطرات و زندگی نامه فرزندانشان ثبت شود که این امر با استفاده از ظرفیت سپاه، کنگره ۱۲ هزار شهید و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان و همچنین دانشگاه‌ها و مدارس امکان پذیر است.

میاندوآب در طول هشت سال دفاع مقدس ۸۵۰ شهید و بیش از ۳۰۰ جانباز و ایثارگر و آزاده تقدیم نظام و انقلاب کرده‌ است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha