۱۲ اسفند ۱۴۰۰، ۱۴:۴۴
کد خبرنگار: 2083
کد خبر: 84669507
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تقسیم شادی و اوج همدلی مردم میامی در جشن نیکوکاری

۱۲ اسفند ۱۴۰۰، ۱۴:۴۴
کد خبر: 84669507
تقسیم شادی و اوج همدلی مردم میامی در جشن نیکوکاری

شاهرود - ایرنا - مردم میامی در روزهای پایانی سال، بهاری از جنس همدلی را با حضور در جشن نیکوکاری رقم زدند.

به گزارش ایرنا، جشن نیکوکاری با شعار « عیدی برای همه» فرصت مناسبی در جهت همیاری و کمک به هموطنان محروم و نیازمند است، برخی از مردم میامی با اندک سرمایه در روزهای پایانی سال با حضور در این جشن به صورت نقدی و غیرنقدی آماده شدند تا دل‌های سه هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد امام (ره) را شاد کنند.
حضور در دفتر امام جمعه و پایگاه ثابت احسان و نیکوکاری، اجرای سرود توسط دانش آموزان و برگزاری کارگاه نقاشی کودکان همراه با کمک های نقدی و غیرنقدی از برنامه های این جشن در میامی محسوب می شود.
امام جمعه موقت میامی در این مراسم با تبریک هفته احسان و نیکوکاری، اظهار داشت: در روایت های مختلف همواره به احسان و نیکوکاری سفارش شده است و مردم باید در راستای کمک های مومنانه در این مسیر تلاش کنند.
حجت الاسلام اسماعیل عباس نژاد با تاکید بر ضرورت حضور پررنگ مردم و خیران در جشن نیکوکاری، ابراز داشت: امیدواریم امسال شاهد حضور باشکوه مردم خیر و نوع‌دوست شهرستان در کمک به نیازمندان باشیم.

فرماندار میامی نیز در این آیین با بیان اینکه جشن نیکوکاری هر ساله با هدف تامین نیازهای خانواده‌های تحت پوشش امداد در آستانه سال نو برگزار می‌شود، افزود: جلب و جذب مشارکت های مردمی برای کمک به مستمندان و مددجویان ضروری است.
احمد ملایری ادامه داد: مراکز نیکوکاری در راستای کمک به افراد کم برخوردار خدمات قابل توجه و چشمگیری ارایه دادند که این همکاری و اقدامات قابل تقدیر است.
جشن نیکوکاری روز جمعه سیزدهم اسفندماه در مصلی نمازجمعه میامی و کالپوش و روز شنبه در مدارس سطح شهرستان برگزار می شود.
هفت پایگاه ثابت امسال در سطح شهرستان در راستای جذب کمک های مردمی مستقر شده است.

کمک به مددجویان؛ پرداخت هزینه درمانی و کمک به ارتقای شاخص‌های بهداشتی نیازمندان؛ ارائه خدمات فرهنگی، پرورشی و تربیتی به مددجویان؛ کمک به خرید، ساخت، تعمیر، تکمیل، بازسازی و بهسازی مسکن مددجویان و کمک به امر ازدواج از جمله خدماتی است که به مددجویان ارائه می شود.

کمیته امداد ۲۰ خدمت به نیازمندان ارایه می کند که تامین جهیزیه، کمک هزینه‌های درمانی، تسهیلات اشتغالزایی، ساخت و ساز مسکن و هزینه‌های تحصیلی از جمله آنهاست.

سال گذشته حدود ۸۵۵ میلیون ریال کمک مردمی به صورت نقدی و ۱۷ میلیارد ریال به صورت غیر نقدی جمع آوری و بین نیازمندان شهرستان توزیع شد.
شهرستان میامی با دو بخش مرکزی و کالپوش با حدود ۴۰ هزار جمعیت در شرق استان سمنان قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha