طرح آزادسازی فضاهای ورزشی آموزش و پرورش خراسان رضوی آغاز شد

مشهد- ایرنا- طرح آزادسازی مجموعه‌های ورزشی متعلق به آموزش و پرورش خراسان رضوی طی مراسمی روز پنجشنبه با حضور معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش به صورت نمادین در مجموعه ورزشی الغدیر مشهد آغاز شد.

رییس اداره تربیت‌ بدنی و فعالیت‌های ورزشی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: در کل کشور ۱۰ استان به صورت آزمایشی برای طرح آزادسازی مجموعه های ورزشی و آموزشی انتخاب شدند که خراسان رضوی به عنوان هشتمین استان  کشور در این جمع قرار گرفته است.

حسن محمدزاده افزود: در قالب این طرح امروز به صورت نمادین مجموعه ورزشی "الغدیر تبادکان" واقع در حاشیه شهر مشهد مورد بهره برداری قرار گرفت که از هفته آینده هر کدام از شهرستان‌های استان با اختصاص یک فضای ورزشی خود در این طرح شرکت خواهند کرد.

وی بیان کرد: بر اساس طرح شهید خرازی دانش آموزان دختر به اتفاق مادران خود در روز پنجشنبه و پسران همراه پدران خود در روز جمعه هر هفته، می توانند  به صورت رایگان از فضاهای ورزشی متعلق به آموزش و پرورش استفاده می کنند.

وی با اشاره به اینکه خراسان رضوی از نظر سرانه ورزشی در جایگاه بیست و سوم کشور قرار دارد، اظهار کرد: تمام تلاش مسوولان بر این است تا با مشارکت افراد خیر و ارگان‌های دولتی که در این خصوص امکاناتی دارند، بتوانیم فضاهای نیمه تمام ورزشی مناطق کمتر برخوردار را تکمیل کنیم تا به سرانه میانگین استانی برسد.

رییس اداره تربیت بدنی آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: در حال حاضر شاخص سرانه ورزشی استان خراسان رضوی ۱۸ صدم متر مربع برای هر دانش آموز است که در منطقه تبادکان این سرانه ۲ صدم متر مربع است که نشان از  اختلاف زیاد با میانگین سرانه استانی دارد.

وی بیان کرد: در حال حاضر بیش از ۳۰۰ فضای ورزشی، ۲۲۲ سالن ورزشی، ۳۳ زمین چمن مصنوعی، ۲۵ زمین چمن طبیعی، ۲۰ استخر، ۷۳ مدرسه پویا و ۵۶ کلاس تخصصی درس تربیت بدنی در مدارس استان وجود دارد.

او گفت: با توجه به اینکه نزدیک ۵۰ درصد جمعیت دانش آموزی استان در شهر مشهد حضور دارند اما وجود فضاهای ورزشی متناسب با نرخ جمعیت نیست، به گونه ای که در منطقه تبادکان با وجود بیش از ۱۴۰ هزار دانش آموز فقط یک مجتمع ورزشی فعال است که با تلاش بسیار امیدواریم چند سالن ورزشی دیگر این منطقه نیز به زودی بهره‌برداری شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha