۱۲ اسفند ۱۴۰۰، ۱۷:۰۴
کد خبر: 84669618
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گرداننده مرکز غیرمجاز جراحی زیبایی در سیرجان دستگیر شد

کرمان - ایرنا - معاون درمان دانشکده علوم پزشکی سیرجان گفت: گرداننده یک مرکز غیرمجاز جراحی زیبایی در این شهرستان دستگیر شد.

غلامرضا جهانشاهی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار  ایرنا افزود: گرداننده این مرکز زیبایی غیرمجاز در سیرجان که یک مرد بود با جابجایی های مکرر این مرکز به ارائه خدمات زیبایی و در برخی موارد اعمال جراحی تهاجمی در محیطی غیربهداشتی و غیراستریل زیبایی می پرداخت که با چندین مورد شکایت های مردمی شناسایی، دستگیر و مرکز فعالیتش نیز پلمب شد.

وی همچنین از پلمب یک واحد فعال غیرمجاز زیبایی دیگر در سیرجان طی هفته جاری خبر داد و اظهار داشت: در این واحد نیز خانمی بدون داشتن مجوز و مدرک تخصصی به انجام اعمال جراحی زیبایی بانوان می پرداخت که چندین مورد شکایت از آسیب رساندن به پوست مراجعه کنندگان را داشته و با حکم قضایی واحد فعالیت این واحد غیرمجاز پلمب و پرونده قضایی برای آن تشکیل شد.

 معاون درمان دانشکده علوم پزشکی سیرجان تاکید کرد: از ابتدای نیمه دوم سال جاری تاکنون چهار مرکز متخلف خدمات زیبایی در سیرجان پلمب شده و ۲ پرونده دیگر نیز در دست بررسی است.

وی با قدردانی از همکاری دادستان و نیروی انتظامی سیرجان در برخورد سریع و قاطع با این افراد و مراکز غیرمجاز از مردم بویژه بانوان خواست در صورت هر اقدام جراحی برای پوست خود از مجاز بودن و مدرک معتبر داشتن متولی آن مراکز مطمئن شوند زیرا درصد بالایی از آسیب های پوستی ناشی از جراحی های غیرپزشکی قابل ترمیم نخواهد بود و همواره  متولیان مراکز غیرمجاز پوستی خسارات جبران ناپذیری را برای مراجعه کنندگان بر جا گذاشته اند.

جهانشاهی ادامه داد: مردم برای انجام هرگونه عمل جراحی و درمان با سازمان نظام پزشکی و یا دانشکده علوم پزشکی هماهنگ شوند و اطلاعات لازم از پزشک مورد نظر را دریافت کنند تا دچار خسارت های ناشی از درمان نشوند.

شهرستان سیرجان در فاصله ۱۸۵ کیلومتری غرب مرکز استان قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha