پولادگر: سال‌ها طول می کشد تا رکورد سیامند شکسته شود

تهران- ایرنا- معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان گفت: سال‌ها طول بکشد که تا رکورد سیامند رحمان شکسته شود. این نشان می‌دهد که چه گوهر ارزشمندی از بین ما رفته است.

به گزارش ایرنا، محمد پولادگر در مراسم اختتامیه مسابقات پاراوزنه برداری قهرمانی کشور با تشکراز مسوولان برگزارکننده این مسابقات اظهار داشت: یکی از تلخ ترین و ناگوارترین خبرها در حوزه ورزش قهرمانی، از دست دادن ورزشکار ارزشمندی به نام سیامند رحمان بود. طول عمر سیامند کوتاه اما عرض آن بسیار بلند و پرثمر بود.

وی افزود: شاید سال‌ها طول بکشد که تا رکورد سیامند رحمان شکسته شود. این نشان می‌دهد که چه گوهر ارزشمندی از بین ما رفته است. نام و یاد او همیشه باید زنده نگه داشته شده و او یک الگو برای سایر ورزشکاران باشد.

معاون وزیر ورزش گفت: ایران در بین بسیاری از کشورها به ورزش جانبازان و معلولان توجه زیادی دارد و ورزش این حوزه رونق داشته است. امیدوارم این مسابقات زمینه ای برای بازی‌های پاراآسیایی هانگژو و پارالمپیک پاریس باشد و وزنه‌برداران باز هم دل مردم را شاد کنند.

مشکلات مالیاتی فدراسیون‌ها

وی در بخش دیگری از این گفت و گو به بدهی مالیاتی برخی فدراسیون‌ها اشاره کرد و گفت: زمانی که در فدراسیون تکواندو بودم با چنین موضوعی روبرو بودم. برخی فدراسیون‌ها این مشکل را حل و برخی آن را رها کردند. در این زمینه در وزارت ورزش به کمک سایر دوستان باید مذاکراتی بین ۲ وزارت ورزش و اقتصاد و دارایی صورت بگیرد تا این‌ گونه مشکلات که گریبانگیر تمام فدراسیون‌هاست، برطرف شود.

پولادگر درباره وضعیت کاروان ایران در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو  نیز اظهار داشت: امیدوارم در این بازی‌ها افتخارات خوبی کسب کنیم. تلاش وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک، اعزام کاروان کیفی  است.

کمیته بین‌المللی المپیک به شدت سیاسی است 

معاون وزیر ورزش در خصوص جنگ بین روسیه و اوکراین و اعمال تحریم‌ علیه روسیه و مقایسه آن با جنگ‌هایی که در سوریه و یمن اتفاق افتاده بود، گفت: برخوردی که صورت می گیرد، این است که کمیته بین‌المللی المپیک سکوت کرده و نشان می‌دهد که به شدت سیاسی هستند. برخلاف شعارهایی که می دهند که ورزش از سیاست جداست، ولی کاملا در این قصه کاملا سیاسی برخورد می کنند.

وی اضافه کرد: این همه تجاوز و جنگ‌هایی که طی سال‌های قبل تحمیل شده سبب محرومیت هیچ کشوری نشده است. با ظالمانه‌ترین شکل ممکن به مردم بی‌پناه حمله کردند و حتی اجازه ارسال کمک‌های مردمی نیز داده نمی‌شود، اتفاقی که شاید در قرون وسطی نیز رخ نمی‌داد، در این جنگ‌ها اتفاق افتاده ولی در قبال آنها سکوت کردند. اما این جا به یک باره رگ انسانی آنها بیرون زده و نشان می‌دهد که این یک برخورد سیاسی است و اصلا در جهت حمایت از یک کشور نیست. امیدوارم جامعه مردم جهان به ظلم‌هایی که در کشورهای مختلف صورت می‌گیرد، نگاه بی‌طرفانه و انسان دوستانه که در تمام ادیان به آن اشاره شده است، داشته باشند و بر مبنای عدالت و انسان دوستانه رفتار کنند.

وی در پایان درباره زمان برگزاری انتخابات سایر فدراسیون‌های ورزشی، خاطرنشان کرد: چند فدراسیون که دوره آن‌ها به اتمام رسیده، انتخابات آنها اوایل سال آینده برگزار خواهد شد.

مسابقات پاراوزنه برداری قهرمانی کشور در حالی امروز برگزار شد که در دسته به اضافه ۱۰۷ کیلوگرم احمد امید زاده عنوان قوی ترین پاراوزنه بردار ایران را از آن خود کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha