۱۲ اسفند ۱۴۰۰، ۲۳:۰۲
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 84669943
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ابراز نگرانی یونیسف از شرایط بد آوارگان یمنی

۱۲ اسفند ۱۴۰۰، ۲۳:۰۲
کد خبر: 84669943
ابراز نگرانی یونیسف از شرایط بد آوارگان یمنی

تهران- ایرنا- صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) پنجشنبه شب در گزارشی اعلام کرد آوارگان یمنی در این کشور در شرایط بد و دردناکی زندگی می‌کنند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری آناتولی ترکیه، یونیسف اعلام کرد: دو سوم آوارگان در یمن دارای منبع درآمدی نیستند.

در این گزارش آمده است: جنگ در یمن باعث شده تا بسیاری از شهروندان این کشور از خانه‌های خود فرار کنند و در جست وجوی مکانی امن در اردوگاه های آوارگان ساکن شوند.  

یونیسف افزوده است: آوارگان نه تنها شرایط زندگی وخیم را تجربه می کنند، بلکه فاقد خدماتی هستند که نیازهای اولیه آنها را برآورده کند.

این گزارش افزوده است: بر اساس ارزیابی انجام شده از سوی کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان، ۶۴ درصد خانواده‌های آواره منبع درآمدی ندارند.

در گزارش یونیسف همچنین آمده است: از هر سه خانواده آواره، دو خانواده در وضعیت بدی به سر می برند و با کاهش وعده‌های غذایی و حذف برخی از آنها برای زنده ماندن تلاش می کنند؛ در حالی که برخی ممکن است در نهایت در خیابان ها گدایی کنند.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیاده خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha