۱۳ اسفند ۱۴۰۰، ۱۷:۲۷
کد خبرنگار: 896
کد خبر: 84670462
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گرمای تابستانی اسفند ماه مازندرانی‌ها را غافل‌گیر کرد

ساری - ایرنا - گرمای هوا مازندران امروز جمعه در سیزدهمین روز ماه اسفند رکورد کشور را شکست و با ثبت دمای حدود ۳۳ درجه در بعضی نقاط از جمله شهر ساری ، شهروندان استان و گردشگران را غافلگیر کرده است.

به گزارش ایرنا ، وزش باد گرمی که از شامگاه پنجشنبه در مازندران شروع شده بود سبب شد تا روز جمعه بسیار گرمی برای مازندرانی ها در ماه اسفند رقم بخورد ، گرمایی که به گفته کارشناسان هواشناسی استان کم سابقه بوده است .

جدول ثبت روزانه دمای هوای مازندران که از سوی هواشناسی منتشر می شود نشان می دهد که ساری امروز با ثبت دمای ۳۲.۶ درجه بالای صفر عنوان گرم ترین نقطه کشور را به خود اختصاص داد.

طبق این جدول ، دمای هوا در هفت ایستگاه هواشناسی مازندران امروز بالای ۳۰ درجه و یادآور گرمای تابستانی برای بسیاری از شهروندان و مسافران بوده است.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران هم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام این که گرمای هوای استان در روز جاری برای ماه اسفند کم سابقه است ، گفت که امروز دمای هوا در سه ایستگاه ساری ، دشت ناز میاندرود و قراخیل قائمشهر به عنوان گرم ترین نقاط کشور ثبت شده است .

احمد اسدی افزود : دمای هوا استان امروز نسبت به روز پنجشنبه بین ۸ تا ۱۴ درجه در نقاط مختلف افزایش داشته است ضمن این که هواشناسی هم در جدول پیش بینی پنج روزه خود که هر روز منتشر می کند ، چنین گرمایی را پیش بینی کرده بود.

وی علت افزایش دمای هوای استان را هم شکل گیری جریانات جنوبی اعلام کرد و توضیح داد : وقتی جریانات هوا از قسمت های مرکزی و جنوب رشته کوه های البرز به سمت استان های شمالی ورود پیدا می کند ، ما شاهد افزایش ناگهانی دما هوا خواهیم بود در حالی که شکل جریانات شمالی سبب کاهش دما در مازندران و استان های شمالی می شود.

اسدی گرم شدن هوا در فصل زمستان و وزش باد گرم را دارای تبعات خاص در مازندران دانست و گفت : افزایش دما در فصل زمستان آن هم در ماه اسفند سبب تشدید آب شدن برف در ارتفاعات ، کم شدن رطوبت و خشکی هوا و بالتبع تشدید آتش سوزی در مناطق جنگلی و مراتع می شود ، اگر چه ما بلافاصله پس از گرمای امروز از عصر شاهد شکل گیری جریانات شمالی در استان هستیم که سبب کاهش دما و بارندگی خواهد شد.

وی هشدار داد که با استقرار جریانات شمالی در مازندران از امشب ، دمای هوای استان فردا تا ۱۵ درجه در برخی مناطق کاهش خواهد یافت و هفته آینده خنکی را برای شهروندان مازندرانی و مسافران رقم خواهد زد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha