۱۳ اسفند ۱۴۰۰، ۲۰:۵۹
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 84670689
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

کرونا پنج شهر گیلان را دوباره قرمز کرد

۱۳ اسفند ۱۴۰۰، ۲۰:۵۹
کد خبر: 84670689
کرونا پنج شهر گیلان را دوباره قرمز کرد

رشت _ ایرنا _ بر اساس تازه ترین ارزیابی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که شامگاه جمعه اعلام شد شمار شهرستان های قرمز و بسیار پرخطر کرونایی گیلان به پنج مورد رسید و ١٢ شهرستان نارنجی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در ارزیابی جدید برخی از شهرستان های گیلان که در ارزیابی جمعه گذشته از وضعیت قرمز خارج و نارنجی شده بودند بار دیگر قرمز شدند، در رنگ بندی جدید شهرستان رضوانشهر، شفت، ماسال و فومن که پیش از این نارنجی بودند قرمز هستند ضمن اینکه رودبار همچنان قرمز است.

بر اساس ارزیابی جدید شهرستان های آستارا، لاهیجان، بندانزلی، رودسر و صومعه سرا که در ارزیابی گذشته قرمز بودند به رنگ نارنجی در آمدند.

علاوه بر این شهرستان های املش، آستانه اشرفیه، رشت، خمام، سیاهکل، لنگرود و تالش نارنجی هستند.

با آغاز خیز ششم بیماری کووید ۱۹ در گیلان از اواخر دی ماه امسال، آمار مبتلایان بستری به بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان های استان بعد از یک ماه از ۱۱۸ نفر به بالاترین رقم یعنی ۷۱۳ نفر رسید اما تقریبا از اواخر بهمن ماه گذشته روند کاهشی را از سرگرفته است.

بر اساس آمار امروز جمعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی، مجموع بیماران بستری مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان های استان به ۵۰۰ نفر رسیده‌است که نسبت به بیشترین میزان خود طی موج ششم بیش از ٣٠ درصد کاهش یافته است.

همچنین طی ۲۴ ساعت گذشته، ٩٣ بیمار مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان‌های استان بستری شدند و مجموع بیماران بدحال بستری در بیمارستان‌های استان گیلان نیز به ١٠٩ نفر رسیده است.

کارشناسان بهداشتی گیلان می گویند: گر چه تعداد بیماران بستری در مراکز درمانی گیلان نسبت به هفته‌های گذشته کاهش یافته اما تداوم این روند مستلزم رعایت دستورالعمل های بهداشتی توسط مردم در کنار انجام واکسیناسیون است.

آنان از مردم می خواهند تا در کنار دریافت واکسن، توصیه‌های بهداشتی پیشگیری از انتشار ویروس کرونا شامل استفاده از ماسک، پرهیز از دورهمی و رعایت فاصله فیزیکی را رعایت کنند.

بر اساس آمار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (۷ اسفند) تزریق واکسن کرونا در این استان به پنج میلیون و ۱۱۱ هزار و ۵۰۴ نفر رسید، ۲ میلیون و ۱۵۷ هزار و ۱۴ نفر دُز نخست، ۲ میلیون و ۲۶ هزار و ۴۶۵ نفر دُز دوم و ۹۲۸ هزار و ۲۵ نفر دُز سوم واکسن را دریافت کرده اند.

گیلان دومین استان درگیر بیماری کووید ١٩ است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha