۱۴ اسفند ۱۴۰۰، ۱۳:۱۰
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 84670993
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶۰ تُن چوب قاچاق در مهاباد توقیف شد

۱۴ اسفند ۱۴۰۰، ۱۳:۱۰
کد خبر: 84670993
۶۰ تُن چوب قاچاق در مهاباد توقیف شد

مهاباد- ایرنا- رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۶۰ تُن چوب قاچاق اغلب از نوع بید در این شهرستان کشف و ضبط شده است.

خالد خضری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در همین ارتباط نیز ۲۰ نفر از متخلفان قاچاق چوب و قطع درختان با همکاری نیروی انتظامی در مناطق مختلف شهرستان دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شده اند.

وی ضمن تبریک فرا رسیدن هفته منابع طبیعی اظهار داشت: امسال بیش از پنج هزار اصله انواع نهال از گونه های مختلف جنگلی در مناطق مختلف شهرستان در طول این هفته توزیع و غرس خواهد شد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد اضافه کرد: همچنین نشست های آموزشی و اطلاع رسانی برای دهیاران و اعضای شورای روستاها برگزار و در خصوص نحوه همکاری با منابع طبیعی و چگونگی حفظ از منابع طبیعی بحث خواهد شد.

خضری بیان کرد: استفاده از ظرفیت جوامع محلی در کشت نهال و بهره برداران و همیاران طبیعت می تواند عاملی برای ایجاد انگیزه و اشتیاق بیشتر برای حفظ و نگهداری و آبیاری گونه های متناسب با اقلیم باشد. 

وی افزود: همچنین نواختن زنگ درختکاری در روز ۱۵ اسفند در مدارس و یا در بستر شبکه شاد یکی از راه های انگیزه بیشتر برای فرهنگ سازی و ترویج فرهنگ منابع طبیعی در بین دانش آموزان جهت کاشت و نگهداری درختان است که در این هفته برگزار خواهد شد.

به گزارش ایرنا، برنامه های هفته منابع طبیعی با شعار ایران سرسبز، ایران قوی، همه با هم برای منابع طبیعی از ۱۵ اسفند آغاز و تا ۲۱ اسفند ماه ادامه خواهد داشت.

جنگل‌های مهاباد جزو جنگل‌های زاگرس شمالی است که در طول بیش از ۵۰ هزار سال گذشته تشکیل شده و به لحاظ محافظت از منابع آب و خاک، تولید محصولات فرعی، ذخایر ژنتیکی، مصارف درمانی، توانایی‌های اکوتوریستی و ارزش‌های زندگی، دارای اهمیت زیادی است.

مهاباد در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha