۱۴ اسفند ۱۴۰۰، ۱۱:۳۰
کد خبر: 84671252
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بی بی سی: روس‌های نگران از آینده جنگ اوکراین مهاجرت می‌کنند

تهران-ایرنا- همزمان با ادامه درگیری‌ها در اوکراین و عزیمت پناهجویان اوکراینی به کشورهای همسایه، شماری از شهروندان روس نیز به دلیل پیامدهای ناشی این جنگ و همچنین سیاست های جدید مسکو، روسیه را به مقصد فنلاند ترک می‌کنند.

به گزارش روز شنبه ایرنا، تارنمای شبکه بی بی سی انگلیسی طی گزارشی در این راستا عنوان کرد: در گذرگاه مرزی فنلاند با روسیه، اتوبوس ها و خودروها برای بررسی گذرنامه‌های افراد متوقف شدند. این افراد اوکراینی نیستند بلکه شهروندان روسیه می باشند.

برخی از شهروندان روسی به این دلیل خاک این کشور را ترک می کنند چون نگران برخی شایعات در مورد اتخاذ سیاست های تند کرملین پس از جنگ اوکراین از جمله اینکه رئیس‌جمهوری روسیه ممکن است بزودی به دلیل مواجهه با تظاهرات ها ضد حمله به اوکراین، حکومت نظامی اعلام کند، هستند.

با توجه به اینکه پروازهای روسیه به اروپا متوقف شده، تنها راه خروح از این کشور با خودرو برای عبور از مرز روسیه یا قطار است.

در ادامه این گزارش خبرنگار بی بی سی مدعی است که با یک زن جوان روس صحبت کرده که کشورش را به مقصد یکی از کشورهای غربی ترک می کرده. وی در مورد اتفاقات روی داده مربوط به جنگ اوکراین گفت که باعث شده ناامید شود.

این زن روس گفت: مردم اوکراین مردم ما هستند. خانواده های ما هستند. وی در پاسخ به این سوال که آیا به روسیه بازمیگردد، گفت: با این شرایط دولت روسیه خبر برنمی گردم. این زن روس خاطر نشان کرد که بیشتر شهروندان روسیه این جنگ را نمی‌خواهند.

در ادامه این گزارش بی بی سی آمده است: در فنلاند همدردی گسترده برای این افراد روس و همچنین اوکراینی وجود دارد. این همدردی‌ها و همچنین نگرانی از اینکه روسیه ممکن است روزی به دیگر همسایگان خود از جمله فنلاند حمله کند، در حال تغییر دادن رویکرد سنتی فنلاند به عنوان یک کشور بی طرف است. نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می دهد که اکثریت فنلاندی ها معتقدند زمان آن فرا رسیده که کشورشان به ناتو بپیوندد تا از چتر حمایتی ناتو در برابر هرگونه حمله بهره مند شود.

خبرنگار بی بی سی در مورد وضعیت روس‌هایی که به فنلاند رفته اند، نوشت: در هلسینکی، قطاری از سنت‌پترزبورگ صدها نفر ار شهروندان روس نگران را تخلیه کرد. بیشتر قطارها در مسیر پرشده اند و بهای بلیط ها نیز در حال افزایش بوده.

در این میان برخی دیگر از این شهروندان روس نگران تاثیر وضعیت تحریم ها علیه روسیه بر زندگی مردم عادی هستند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha