۸۰ میلیارد تومان به شرکت‌های دانش بنیان خراسان شمالی اختصاص یافت

بجنورد- ایرنا- معاون علمی و فناوری رییس جمهور گفت: ۸۰ میلیارد تومان از منابع تبصره ۱۸ در آخرین روزهای سال برای توسعه شرکت های دانش بنیان خراسان شمالی اختصاص یافت که اتفاق خوبی در این حوزه است.

دکتر سورنا ستاری روز شنبه در حاشیه بازدید از پارک علم و فناوری خراسان شمالی و شرکت های دانش بنیان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خراسان شمالی استانی با زیرساخت های جوان در حال رشد است و سرعت توسعه استان در این حوزه مطلوب است.

وی خاطرنشان کرد: جهت گیری این استان و موتور محرک آن بر اساس توسعه نیروی انسانی است و باید کشاورزی و معادن و دامداری استان را به واسطه این نیروها توانمند کرد.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور با بیان این که توسعه زیرساخت هایی مانند دانشگاه‌ها و شرکت های دانش بنیان نیز قابل تامل است افزود: هم اکنون فرهنگی در استان و کشور شکل گرفته است که این دانشگاه‌ها هستند که باید مشکلات مردم را حل کنند و دانشگاه ها نیز در این زمینه فعالیت های خوبی دارند.

ستاری افزود: خراسان شمالی نیروی انسانی فوق العاده ای دارد و این نیروها باید استان را به سمت توسعه هدایت کنند که این توسعه با کمک پارک علم و فناروی و مراکز رشد و فناوری راحت امکانپذیر است.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور در ارتباط با حمایت های صورت گرفته از شرکت های دانش بنیان نیز بیان کرد: موضوع مهم در این خصوص، زیست بوم کارآفرینی است که باید در این استان توسعه یابد و زمانیکه این امر محقق شد کارآفرینان می توانند به منابع مالی نیز دسترسی مناسبی داشته باشند.

وی به صندوق پژوهش فناوری استان نیز اشاره کرد و گفت: این صندوق در خراسان شمالی نوپا است ولی طی یکی دو سال اخیر رشد خیلی خوبی داشته است و برای تامین مالی بانک ها نیز تسهیلات به شرکت های دانش بنیان  ارائه می دهند که می توان از آن نیز استفاده کرد.

وی با بیان این که صرف دانش بنیانی بودن مجوز برای کسب و کار نیست افزود: دانش بنیانی در واقع اکو سیستم جدیدی است که شرکتهایی که تحت پوشش این اکوسیستم قرار می گیرند می توانند از ۱۴۰ نوع خدمت که به آن ها ارائه می دهیم استفاده کنند.

دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور و دکتر علی خیرالدین معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم در سفر یک روزه خود به خراسان شمالی امروز از نمایشگاه محصولات مرکز نوآوری دانشگاه بجنورد و از شرکت های دانش بنیان پارک علم و فناوری استان نیز بازدید کردند.

افتتاح پردیس و بازدید از نمایشگاه دستاوردهای شرکتهای دانش بنیان، حضور در شورای اداری استان نیز از دیگر برنامه های معاون رییس جمهور و معاون وزیر علوم است.

افتتاح ۲مرکز نوآوری اسفراین، آغاز به کار عملیات ساختمانی مرکز نوآوری مانه و سملقان و افتتاح مرکز نوآوری دانشگاه کوثر بجنورد نیز به صورت ویدو کنفرانس انجام می شود.

همچنین مرکز نوآوری شیروان نیز امروز با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهور افتتاح  می شود.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد.  

این استان دارای ۳۳ دانشگاه دولتی و غیردولتی، موسسه و مرکز آموزش عالی است و ۲۹ هزار دانشجو در این دانشگاه ها تحصیل می کنند.  

چهار مرکز رشد، ۱۳۰ شرکت فناور، ۳۱شرکت دانش بنیان و ۲۳ صنعت خلاق زیر پوشش پارک علم و فناوری خراسان شمالی فعالیت می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha