۱۴ اسفند ۱۴۰۰، ۱۴:۲۱
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 84671510
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ادامه فعالیت مدارس چهارمحال و بختیاری با ۴۰ درصد ظرفیت و اختیاری است

شهرکرد- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: بنا بر مصوبه ستاد پیشگیری از شیوع کرونای استان در هفته جاری، حضور دانش‌آموزان در مدارس استان به صورت اختیاری و با ۴۰ درصد ظرفیت و رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی است.

محسن حسین‌میرزایی روز شنبه در نشست استانی ستاد پیشگیری از شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: فعالیت مدارس در مناطق روستایی و عشایری که جمعیت کمی دارند و امکان ارتباط به شبکه شاد را ندارند همچون هفته‌های گذشته حضوری است.

وی ادامه داد: همچنین همایش‌ها، سمینارها و جلسات، برپایی نمایشگاه‌های تخصصی و فعالیت ورزشگاه‌ها و اصناف با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و با ۳۰ درصد ظرفیت برگزار شود.

حسین‌میرزایی، دوری از ساده‌انگاری و عادی‌انگاری را عامل مهمی در مهار شیوع کرونا دانست و گفت: همچنان باید کرونا را جدی گرفت و نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و به ویژه تزریق دُز سوم  واکسن اهتمام ویژه‌ای به کار گرفت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری از رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی درخواست کرد تا با اقناع‌سازی و آگاهی‌رسانی به مردم آنها را نسبت به تزریق واکسن و رعایت بیش از پیش پروتکل‌های بهداشتی همراه کنند.

حسین‌میرزایی بازدید مستمر از اماکن عمومی از جمله اصناف، مراکز خرید، نانوایی‌ها، پایانه‌های درون و برون شهری و مدارس را از مهمترین برنامه‌های استان در مهار شیوع کرونا دانست و گفت: نظارت‌ها نباید مقطعی باشد بلکه بازرسان باید نظارت مستمری داشته باشند.

وی با بیان اینکه در واکسیناسیون اصناف نسبت به میانگین کشوری عقب هستیم، اظهار داشت: اصناف نه تنها باید واکسیناسیون خود را تکمیل کنند بلکه باید آن را در سامانه مربوطه نیز ثبت کنند.

حسین‌میرزایی در خصوص دستورالعمل شرکت در اردوی راهیان‌نور نیز گفت: افرادی که قصد شرکت در این اردوها را دارند باید واکسیناسیون خود را تکمیل کرده باشند و تست کرونای آنها منفی باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری بر ضرورت پرداخت مطالبات معوق پزشکان از سوی تامین اجتماعی نیز تاکید کرد و افزود: انتظار می‌رود مطالبات پزشکان به موقع پرداخت شود و تامین اجتماعی در این خصوص همکاری کند.

حسین‌میرزایی با بیان اینکه حفظ سلامتی مردم اولویت اصلی مسوولان استان است، تصریح کرد: در این رابطه با کسی تعارف نداریم و هر نهاد یا شخصی تخلف کند با آن برخورد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برای تزریق واکسیناسیون دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال وضعیت استان مناسب نیست و آموزش و پرورش و دستگاه‌های مربوطه در این خصوص اقناع‌سازی و آگاهی‌رسانی کنند.

به گزارش ایرنا، در این نشست گزارشی از روند شیوع کرونا در چهارمحال و بختیاری ارائه شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha