۱۴ اسفند ۱۴۰۰، ۱۸:۰۷
کد خبرنگار: 1271
کد خبر: 84671666
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۹۰ درصد شهروندان اشنویه واکسن کرونا را دریافت کردند

مهاباد- ایرنا- مدیر شبکه بهداشت و درمان اشنویه گفت: از ابتدای اجرای طرح واکسیناسیون کرونا تاکنون ۹۰ درصد شهروندان واکسن کرونا را دریافت کردند و این روند همچنان نیز ادامه دارد.

حسین زرزا روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بدین ترتیب تاکنون درصد پوشش نوبت اول واکسیناسیون ۸۳.۳، درصد پوشش نوبت دوم ۷۵ درصد و درصد پوشش نوبت سوم ۳۲.۸ درصد است.

وی افزود: از ابتدای اجرای طرح واکسیناسیون کرونا تاکنون بیش از۱۳۳ هزار دُز واکسن در این شهرستان به گروه‌های هدف تزریق شده و همچنان نیز ادامه دارد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان  اشنویه با بیان اینکه تزریق دز سوم ضروری است، اظهار داشت: چهار پایگاه واکسیناسیون در شهر و روستاهای این شهرستان شامل پایگاه های "نالوس"، "آغبلاغ"، "نلیوان" و مرکز تجمیعی شهدای غزه برای تزریق واکسن کرونا راه‌اندازی شده است که در این مراکز نسبت به پذیرش و تزریق واکسن کووید- ۱۹ اقدام می شود.

زرزا افزود: خوشبختانه با کاهش تعداد افراد مراجعه کننده به مراکز درمانی اشنویه، این شهرستان از وضعیت قرمز خارج و هم اکنون در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد و نیاز است با رعایت پروتکل‌های بهداشتی شاهد بهتر شدن اوضاع باشیم

وی گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در این شهرستان تاکنون ۶هزار و۵۰۳ مورد مبتلا به کووید-۱۹ در این شهرستان شناسایی شده و شمار فوتی‌های ناشی از این بیماری نیز به ۱۲۵ نفر رسیده است.

وی، رعایت پروتکل های بهداشتی، استفاده از ماسک و تزریق دز سوم در رابطه با کاهش بیماری را ضروری و موثر دانست و بیان کرد: هم اکنون سه نفر در بخش ویژه کرونا در این شهرستان بستری هستند و مجموع تست کرونا در اشنویه به ۲۲ هزار۹۵۴ مورد رسید.

اشنویه با ۷۵ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و در وضعیت زرد کرونایی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha