برخوردهای دوگانه غرب ریشه همه ظلم‌ها و تبعیض‌ها است

بوشهر ایرنا- معاون سیاسی امنیتی استاندار بوشهر گفت: برخوردهای دو گانه غرب و استکبار ریشه همه ظلم‌ها و تبعیض‌ها است و امروز دنیای استکبار باید پاسخ‌گوی این برخوردها باشد.

به گزارش ایرنا، محمد تقی ایرانی روز شنبه در آئین معارفه معاون فرماندار تنگستان و بخشدار دلوار در شورای اداری شهرستان تنگستان افزود: آنجا که مردم مظلوم فلسطین، سوریه، افغانستان، عراق، لبنا، یمن و در قلب اروپا نسل کشی قرون وسطایی علیه مردم مسلمان بوسنی و هرزگوین و جنایت‌های در سربرنیتسا که بعد از ۲۰ سال حتی اثری از آن جنایت‌ها در سازمان ملل و شورای امنیت نیست آیا می‌توانند امروز مدعی صلح جهانی باشند.

وی بیان کرد: مطابق تعالیم نظام جمهوری اسلامی ایران و اعتقاد رهبر معظم انقلاب براساس احکام اسلامی هرگونه ظلم و ستم بر ملت‌ها محوم است اما آیا کشورهای غربی به ظلم‌های علیه بشریت تا کنون اندیشیده اند که بالاخره باید روزی در محضر همین ملت‌های ستمدیده پاسخ داده و در پیشگاه تاریخ به جرم جنایت علیه بشریت محاکمه شوند؟.

ایرانی با بیان اینکه استکبار جهانی جنگ جهانی سوم را سال‌هاست بر علیه مسلمانان و مظلومان آغاز کرده است اظهار کرد: از فردای جنگ جهانی دوم، فاتحان خود خوانده با تقسیم دنیا و تشکیل سازمان ملل بویژه شورای امنیت به بهانه حفظ امنیت جهانی مستکبرانه علیه ملت‌های آزاد و مستقل به بهانه‌هایی از جمله دفاع از آزادی، دمکراسی و حقوق بشر در حمله به کشورهای مستقل و بویژه کشورهای اسلامی و تبلیغات دروغ لحظه ای درنگ نکردند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار بوشهر در خصوص انتصابات استان بوشهر افزود: در این مدت صد در صد فرمانداران، ۷۰ درصد بخشداران و ۶۰ درصد معاونان فرمانداران استان منصوب شده اند و این انتصاب‌ها در کشور رکوردی است که در سایر استان‌ها هنوز تحقق پیدا نکرده و مورد تقدیر وزارت کشور قرار گرفته است.

وی ادامه داد: مدیریت ارشد استان بوشهر بسیجی وار به فکر رفع موانع تولید، سرمایه گذاری و ارتقای سطح خدمات عمرانی و احیا پروژه های فراموش شده ولی حیاتی استان است.

ایرانی اضافه کرد: ائمه جمعه معتمد ولایت و پناهگاه مردم هستند و دولت سیزدهم اهتمام ویژه ای به این جایگاه عبادی سیاسی داشته و دفاع از جایگاه امام جمعه از وظایف مسئولان است.

معاون سیاسی استاندار بوشهر گفت: ائمه جمعه معتمدترین مشاوران دولت هستند و کسانی که سعی در تضعیف این جایگاه دارند راه را به خطا می‌روند.

وی با اشاره به نقش نیروی انتظامی در حفظ امنیت جامعه یادآور شد: نیروی انتظامی مقتدرگرا  اجازه عرض اندام به اراذل و اوباش و قداره بندان نخواهد داد و به شدت با افرادی که جامعه را متشنج و عربده کشی کنند برخورد می‌کند.

زیرساخت‌های بندری تنگستان ارتقا  می‌یابد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: تنگستان دارای ظرفیت بالایی در حوزه تجاری و صیادی است و باید نسبت به توسعه زیرساخت‌های بندری آن اهتمام ویژه‌ای ایجاد شود.

 علی باستین اظهار کرد: در بازدیدی که با حضور رئیس شیلات ایران و نماینده محترم دشتی و تنگستان از دلوار انجام شده است، مشکلات بررسی و بزودی برطرف می‌شوند.

 وی با یادآوری اینکه بخش عمده‌ای از اقتصاد دلوار بر اساس تجارت دریایی است، افزود: ساماندهی کالای ملوانی در سفر رئیس جمهور مصوب شد و با پیگیری استاندار به نتایج خوبی رسیده که امیدواریم در اشتغال مردم منطقه موثر باشد.

 معاون استاندار بوشهر ادامه داد: در این زمینه نشست‌های کارشناسی بسیار خوبی برای ساماندهی کالای ته لنجی انجام شد و مدیران استان پای کار بودند که با هدایت جناب استاندار به نتایج بسیار خوبی در این عرصه رسیده‌ایم.

وی در ارتباط با انتصاب بخشدار دلوار یادآور شد: بررسی‌های زیادی برای انتخاب مدیری شایسته، مردم‌دار، علمی و انقلابی برای بخش دلوار انجام شد که در نهایت عبدالرضا عالی پور که از مدیران جوان و تحصیلکرده و مردم دار و انقلابی است انتخاب شد و امیدواریم شاهد شکوفایی بیش از پیش بخش دلوار باشیم.

باستین همچنین از راه‌اندازی قرارگاه های اشتغال در روستاهای دلوار خبر داد و کفت: ۹۰ درصد جمعیت بخش دلوار در روستاها ساکن هستند و قرارگاه های اشتغال را در سطح روستاها مستقر خواهیم کرد.

وی افزود: رویکرد اشتغال و سرمایه‌گذاری را در سطح بخشداران و دهیاران تسری دهیم و ارزیابی را بر این اساس انجام می دهیم.

معاون استاندار بوشهر گفت: دولت سیزدهم توجه شایسته ای به مرزداران داشته و ابلاغ مصوبه توسعه کسب و کار و ارتقای معیشت مرزداران و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق مرزی از این جمله است.

وی گفت: اکنون در حال تدوین برنامه‌های عملیاتی پروژه محور برای مرزداران هستیم که برکات آن بر سر سفره مردم خود را نشان خواهد داد.

معاون استاندار بوشهر تصریح کرد: طراحی اولین شهرک تخصصی زیست فناوری دریایی در بخش دلوار مورد تاکید است که تاکنون چند واحد فعال شده و به زودی شاهد ایجاد این شهرک خواهیم بود.

باستین به ظرفیت گردشگری دلوار اشاره کرد و اظهار کرد: کیفیت مطلوب سواحل بخش دلوار، موقعیت گردشگری مناسبی برای دلوار فراهم کرده و منطقه گردشگری دلارام و سایر مناطق گردشگری نشانه جایگاه ویژه این بخش است.

وی گفت: زیرساخت های اساسی متناسب با این ظرفیت‌ها رشد نکرده و باید همه دست به دست هم دهیم تا شاهد اعتلای بخش دلوار باشیم.

باستین از تزریق اعتبار به بزرگراه دیر به بوشهر خبر داد و افزود: در دولت سیزدهم ۴۰ میلیارد تومان به پروژه بزرگراه دیر به بوشهر تخصیص یافته و امیدواریم بخش زیادی از این محور تکمیل شود.

در این آیین روح الله تنگستانی به عنوان معاون برنامه ریزی و عمرانی فرماندار تنگستان و عبدالرضا عالی‌پور به عنوان بخشدار دلوار معرفی و از خدمات معاون سابق فرماندار و بخشدار سابق تقدیر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha