۱۴ اسفند ۱۴۰۰، ۲۰:۴۰
کد خبرنگار: 2668
کد خبر: 84672117
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

رسانه ها نقش مهمی در بهبود مدیریت مصرف برق دارند

ایلام - ایرنا - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق ایلام‌ بر نقش مهم رسانه‌ها در بهبود مدیریت برق تاکید کرد و گفت: در شرایط سخت کمبود تولید انرژی و مشکلات مربوط به مدیریت مصرف برق، رسانه‌های استان بسیار کمک کننده بودند.

به گزارش ایرنا، هادی شیرخانی عصر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات این استان، اظهار داشت: آگاهی شهروندان در حوزه مصرف بهینه و مدیریت در امر آن، بدون شک با انجام رسالت جامعه خبری شکل می گیرد و در این راه خبرنگاران در صف مقدم اطلاع رسانی قرار دارند.

وی تعامل و همکاری مردم و واحدهای صنعتی در زمینه مدیریت مصرف برق را یادآور شد و افزود: رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی، فرهنگ سازی و مدیریت بهینه مصرف برق در استان نقش مهم و تاثیرگذار داشته و در طول سال بخصوص در تابستان گذشته که خاموشی و پیک مصرف برق وجود داشت، توانستند در کنار شرکت برق در زمینه مدیریت بهینه مصرف برق موفق عمل کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق ایلام تاکید کرد: رسانه های استان به خوبی توانسته اند پویایی را در جامعه  ایجاد کنند و امید است که مدیران بتوانند درک کنند که رسانه ها زبان و گوش مردم بوده و مطالبه رسانه ها در واقع مطالبه مردم است.

شیرخانی بیان ‌کرد: نتایج و عملکرد بیانگر گزارش ها و فعالیت ها هستند و همکاران ما در شرکت توریع نیروی برق شاهکارهای بزرگی را در چند سال گذشته رقم زده اند.

وی با بیان اینکه برق، صنعتی بوده که بسیار مهم و ارزشمند است، افزود: در طول سال‌های گذشته مشکلات زیادی را در حوزه های طبیعی و غیر طبیعی وجود داشت ولی با درایت همکاران این شرکت در استان، یا خاموشی نداشته و یا در کمترین سطح بوده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق ایلام خاطرنشان کرد: یکی از دستاوردهای بزرگ همکاران ما در این حوزه، تعمیر و بازسازی شبکه توزیع  بوده است.

وی با بیان اینکه در تلاش بودیم که تمامی هزینه ها را بپذیریم ولی برق قطع نشود، یادآور شد: ما برنامه ریزی می کنیم که برق قطع نشود و تمام تلاش همکاران ما بر این بوده است که در تابستان ۱۴۰۰ با وجود همه مشکلات کمترین خاموشی را در نقاط مختلف استان داشته باشیم.

شیرخانی تاکید کرد: اعتقاد ما به خرد جمعی و برنامه ریزی بوده و نتایجی که حاصل شده است برابر مستنداتی که در صنعت برق وجود داشته حکایت از آن دارد که شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام نه تنها پس رفت نداشته است، بلکه قدم هایی رو به جلو داشته که در این مسیر از مشاوره همکاران نیز استفاده شده است.

شیرخانی تصریح کرد: مسئولیت یک امانت بوده و بنده و همکاران تمام توان و تلاش خود را به کار بسته ایم که در حفظ این امانت موفق شده و امانت دار خوبی باشیم.

وی به موضوع خشکسالی و کمبود منابع آبی اشاره کرد و گفت: خاموشی ها در سال آینده با شدت بیشتری ادامه خواهد داشت که امید است با درایت، همراهی و همفکری رسانه ها و تعامل مردم، خاموشی ها و قطعی های برق را با چالش کمتری سپری کنیم.

معاون مشترکین شرکت توزیع نیروی برق ایلام هم در این نشست گفت: ۲۵۰ هزار مشترک برق در استان ایلام وجود دارد که ۸۲ درصد آن مشترکان خانگی است.

سمیرا سیالی یادآور شد: پراکنده‌ترین شبکه توزیع در استان ایلام وجود دارد که شامل سه اقلیم آب و هوایی؛ گرمسیر یک و چهار و عادی است.

وی با بیان اینکه چون برق قابل ذخیره نیست، باید تولیدمان حتی المقدور بیشتر از تقاضا باشد، بیان کرد: ما در تولید و تقاضا ناترازی داریم که یا باید تولید را افزایش دهیم یا تقاضا را مدیریت کنیم و چون مدیریت تقاضا کم هزینه تر است در نتیجه در این مسیر برنامه ریزی می کنیم.

معاون مشترکین شرکت توزیع نیروی برق ایلام یکی از راه های کاهش مصرف را، سیاست‌های تشویقی برای مشترکین کم مصرف در کنار اطلاع رسانی به موقع عنوان کرد و افزود: برنامه دیگر کنترل مصرف با کنترل قیمت است که از اول بهمن ماه یارانه مشترکین پرمصرف قطع می‌شود.

به گفته سیالی، اگر مشترکی الگو مصرف را رعایت کند، از یارانه برخوردار است و نسبت به مازاد آن حتی تا سه برابر تعرفه از آنها دریافت می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha