واکسیناسیون کرونا در ۴٨ درصد جمعیت میامی در سه دز تکمیل شد

شاهرود - ایرنا - رییس شبکه بهداشت و درمان میامی گفت: تاکنون ۴۸ درصد از جامعه هدف در این شهرستان دز سوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

علیرضا مصری پور روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا با اشاره به اینکه نباید اُمیکرون را دست کم گرفت، افزود: تزریق دُز سوم واکسن کرونا برای ایجاد ایمنی و محافظت در برابر سویه امیکرون کرونا از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی گفت: شهروندان به منظور ایجاد ایمنی جمعی هر چه سریعتر نوبت سوم واکسن را تزریق کنند.   
وی به قرار گرفتن  شهرستان میامی در وضعیت زرد کرونایی اشاره کرد و اظهار داشت: کارشناسان بر این باورند، تزریق واکسن کرونا در مقابل امیکرون همچون سویه‌های دیگر احتمال ابتلا، شدت وضعیت بیماری و مرگ و میر را کاهش می دهد.
رییس شبکه بهداشت و درمان میامی با بیان اینکه تاکنون ۹۹ درصد پوشش واکسیناسیون دُز اول و ۸۳ درصد دُز دوم  بالای ۱۲ سال در جمعیت ۲۹هزار و ۹۴۹ نفر انجام شد، ابراز داشت: ۲۹ درصد پوشش واکسیناسیون دُز اول جمعیت بین ۹ الی ۱۲ ساله‌ها با جمعیت یکهزار و ۸۸۰ نفر انجام شد.
مصری‌پور به تزریق واکسن دُز اول ۲ هزار و ۸۴۰ نفر افراد بین ۵ الی ۹ ساله‌ها در این شهرستان اشاره کرد و گفت: ۸۳ درصد مادران باردار دُز اول واکسن، ۷۳  درصد دُز دوم و ۱۹ درصد دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کردند.
وی واکسیناسیون دانش آموزان را ضروری خواند و اظهار داشت: واکسیناسیون دانش آموزان دُز اول با پوشش ۱۰۰ درصدی و دُز دوم نیز با پوشش ۹۰ درصدی انجام شد.
مصری پور با بیان اینکه وظیفه اصلی مراکز خدمات جامع سلامت ارائه مراقبت های اولیه بهداشتی به جمعیت تحت پوشش و در صورت لزوم ارجاع بیماران به سطوح بالاتر است، افزود: شبکه بهداشت و درمان میامی از مرداد  ۱۳۹۹ در این شهرستان آغاز به کار کرد.
شبکه بهداشت درمان میامی هشت مرکز، ۲۹ خانه بهداشت و یک پایگاه بهداشتی را تحت پوشش دارد.
میامی شرقی ترین شهرستان استان سمنان در مسیر تهران - مشهد قرار دارد. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha