۱۵ اسفند ۱۴۰۰، ۹:۲۳
کد خبر: 84672308
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کشت درختان تجاری در شهر جهرم آغاز شد

۱۵ اسفند ۱۴۰۰، ۹:۲۳
کد خبر: 84672308
کشت درختان تجاری در شهر جهرم آغاز شد

شیراز-ایرنا- پروژه کاشت درختان تجاری موسوم به زراعت چوب با کاشت ۳هزار اصله نهال برای ایجاد جنگل چوب یکشنبه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد جهرم، آغاز شد.

فرماندار ویژه شهرستان جهرم یکشنبه در حاشیه مراسم کاشت این سه هزار اصله درخت در جهرم، با اشاره به شعار امسال با عنوان "ایران سرسبز، ایران قوی؛ همه باهم، جهاد برای حفظ و احیای منابع طبیعی" گفت: برای دستیابی به سیاست‌ها و اهداف ترسیم‌شده منابع طبیعی در این هفته، مشارکت همه‌جانبه مردم و همچنین دستگاه‌ها و بهره‌وری صحیح از ظرفیت تشکل‌ها، همیاران طبیعت، خیرین آبخیزداری و پایگاه‌های بسیج در روستاها و شهرها و مرتعداران و بهره‌برداران الزامی است.

مهدی شفیعیان ضمن تأکید بر اهمیت حفظ منابع طبیعی، گفت: این هفته فرصت مناسبی است تا نحوه استفاده بهینه در آموزش های شهروندی مدنظر قرار داده شود و فرهنگ بهره‌گیری صحیح از این منابع را در جامعه نهادینه کرد.

فرماندار ویژه شهرستان جهرم در ادامه بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی جهرم با نگاه همه‌جانبه و چند بعدی در تبدیل دانش و ایده‌های علمی به عمل سابقه خوبی داشته است و به عنوان نمونه اقدامات مؤثر در شرکت‌های دانش‌بنیان و نتایج حاصل شده و تجاری‌سازی محصولات را می‌توان نام برد.

شفیعیان افزود: همچنین به همین منظور استفاده از ظرفیت علمی دانشجویان و به‌ویژه اعضای هیئت علمی در احداث جنگل چوب به عنوان یک پایه در فعال کردن این حوزه اقتصادی و اشتغال‌زا در شهرستان از دیگر ایده‌های ارزشمند جامعه علمی شهرستان بوده است.

وی بیان کرد: این پروژه مطالعاتی چند ساله در هفته منابع طبیعی و درختکاری امسال عینیت یافته و به مرحله اجرا درآمده و امید است از این منظر تخصصی نیز فصل جدیدی در رونق اقتصادی شهرستان رقم بخورد.

دانشگاه آزاد اسلامی جهرم الگوی جنگل چوب در شهرستان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد جهرم نیز در این آیین گفت: به مناسبت روز درختکاری طبق تفاهم‌نامه‌ای که دانشگاه با چند اداره شهرستان جهرم برای ایجاد جنگل چوب با اجرای طرح موسوم به زراعت چوب در باغ دانشگاه آزاد اسلامی واحد جهرم، منعقد کرده است، حدود ۳هزار اصله درخت کاشته شد.

کوروش سرورزاده افزود: این درختان از نوع اکالیپتوس، آکاسیا، صنوبر و... هستند و در سال‌های آینده مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

وی ابراز کرد: پروژه زراعت چوب دستاورد دیگری از این واحد دانشگاهی است که به صورت پایه و الگو در دانشگاه آزاد اسلامی واحد جهرم اجرا خواهد شد.

به گفته وی، بهره‌گیری از تخصص استادان، دانشجویان تحصیلات تکمیلی گروه کشاورزی و استفاده از تجهیزات آزمایشگاهی از جمله مزیت‌های این پروژه است.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha