۱۵ اسفند ۱۴۰۰، ۴:۴۸
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 84672338
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

گفت وگوی وزیران خارجه روسیه و بلاروس درباره اوکراین

تهران- ایرنا- منابع خبری گزارش دادند، وزیران خارجه روسیه و بلاروس تلفنی درباره روند عملیات نظامی روسیه در اوکراین گفت وگو کردند.

به گزارش بامداد یکشنبه ایرنا از روسیا الیوم، «سرگئی لاوروف» و «ولادیمیر مکی» درباره جنبه‌های ضروری هماهنگی روسیه و بلاروس در صحنه بین المللی و اجرای عملیات نظامی روسیه در اوکراین گفت وگو کردند.

بر اساس این گزارش، لاوروف از همتای بلاروسی خود برای میزبانی مذاکرات بین روسیه و اوکراین و فراهم کردن شرایط مناسب برای انجام این مذاکرات تشکر کرده است.

وزیر امور خارجه روسیه پیش تر گفته بود که ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین درصدد ایجاد درگیری بین مسکو و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) است.

پوتین رئیس جمهور روسیه "عملیات نظامی ویژه" علیه اوکراین را رسماً اعلام کرده و خاطرنشان ساخته است که عملیات این کشور در اوکراین به منزله شروع جنگ نیست بلکه اقدامی برای جلوگیری از یک جنگ در سطح جهانی است.

اما بسیاری از کشورهای جهان از جمله کشورهای اروپایی و آمریکا بلافاصله این اقدام روسیه را به عنوان جنگی علیه اوکراین، محکوم و فشارهای مضاعف دیپلماتیک و اقتصادی خود بر روسیه را آغاز کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha