۱۵ اسفند ۱۴۰۰، ۹:۵۶
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 84672463
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بارش‌ها در مهاباد ۲۹ درصد افزایش یافت

۱۵ اسفند ۱۴۰۰، ۹:۵۶
کد خبر: 84672463
بارش‌ها در مهاباد ۲۹ درصد افزایش یافت

مهاباد- ایرنا- رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: میزان بارندگی این شهرستان از ابتدای سال آبی جاری تاکنون با افزایش ۲۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۲۶۷.۴ میلی متر رسیده است.

اردلان محمدپور روز ‌یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از ابتدای سال آبی جاری تاکنون بیش از ۲۶۷ میلی متر بارندگی در مهاباد ثبت شده است که این میزان در مدت مشابه سال قبل بیش از ۲۴۰ میلی متر بوده است.

وی ادامه داد: میزان بارش سال زراعی جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۹ درصد و نسبت به میانگین نرمال نیز ۱۳ درصد افزایش یافته است.

رییس اداره هواشناسی مهاباد با اشاره به خروج سامانه بارشی از منطقه، بیان کرد: طی فعالیت سامانه بارشی اخیر در اواخر هفته گذشته، شهرستان پیرانشهر با ۴۳.۲ میلی متر بارندگی پر بارش‌ترین و شهرستان میاندوآب با ۰.۴ میلی متر بارندگی کم بارش ترین شهر استان آذربایجان غربی بود.

محمدپور اضافه کرد: در شهرستان‌های سردشت نیز ۳۰ میلی متر، نقده ۱۱.۲ ، مهاباد ۱۰.۳ ، ارومیه ۸.۳ ، اشنویه ۶.۹ ، بوکان ۵.۴ ، شاهین‌دژ ۱.۴ و تکاب ۱.۴ میلی متر بارندگی در ایستگاه‌های هواشناسی ثبت شده است.

وی بیان کرد: یک سامانه بارشی جدید نیز فعالیت خود را از اواخر امروز تا بعدازظهر فردا در منطقه آغاز خواهد کرد که در این مدت به صورت بارش برف و باران در ارتفاعات خود را نشان می دهد.

ایستگاه هواشناسی مهاباد در سال ۱۳۳۵ به عنوان ایستگاه باران‌سنجی راه‌اندازی شد و از سال ۱۳۶۴ به ایستگاه سینوپتیک (اصلی) ارتقا یافت و در طول شبانه روز (هر ساعت یک بار) تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود.

شهرستان مهاباد علاوه این ایستگاه هواشناسی سینوپتیک، دارای هفت ایستگاه باران سنجی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha