۱۵ اسفند ۱۴۰۰، ۱۲:۲۵
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 84672712
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آغاز عملیات ویژه و جهادی ترمیم و لکه گیری آسفالت معابر در شهر زنجان

زنجان - ایرنا - شهردار زنجان از تشدید فعالیت‌های عمرانی در آستانه نوروز در شهر خبر داد و گفت: در این راستا گروه‌هایی به صورت ویژه و جهادی در محورهای اصلی شهر کار ترمیم و لکه گیری آسفالت، ترمیم و اصلاح جدول و پیاده‌روها را انجام می‌دهند.

علیرضا فیروزفر روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با درخواست از شهروندان برای همکاری با این گروه‌ها تصریح کرد: از روز ۱۵ اسفند این گروه‌ها به مدت سه روز در خیابان‌های امام(ره) و خرمشهر فعالیت خود را متمرکز کرده به طوری که در مدت سه روز ترمیم و لکه گیری آسفالت و ترمیم و اصلاح جدول و پیاده‌روها از میدان جهاد تا میدان بسیج به اتمام می‌رسد که البته بستگی به شرایط جوی هم دارد.

شهردار زنجان به مقصد بعدی این گروه‌های ویژه اشاره کرد و گفت: خیابان‌های سعدی، کمربندی جنوبی و کمربندی شمالی مقصد بعد این گروه‌ها خواهد بود.  

وی افزود: پس از پایان عملیات محورهای مذکور اکیپ های عملیاتی؛ به جهت ترمیم معابر فرعی؛ مجددا در مناطق چهارگانه شهر به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

فیروزفر همچنین به آغاز فعالیت یک پروژه فنی و مهندسی به منظور ارتقای سطح کیفی و کمی اجرای روکش آسفالت معابر شهری اشاره کرد و گفت: در این پروژه برای عملیات پیمایش مسیر معابر و خیابان‌های شهر زنجان از فناوری نوین و دستگاه پیشرفته اسکنر جاده‌ای استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه این دستگاه از طریق پرتو افکن‌های لیزری خطی و دوربین‌های با سرعت بالا معابر را اسکن می‌کند، افزود: این پروژه فنی و مهندسی در راستای پیاده‌سازی سیستم مدیریت روسازی انجام می‌شود.

شهردار زنجان تصریح کرد: انجام این پروژه سبب افزایش دقت کار در شناسایی خرابی‌های معابر سطح شهر شده و ضمن ارائه راهکار مناسب بهسازی و ارایه سیمای کلی خرابی های معابر شهر، سبب کاهش هزینه تعمیر و نگهداری روکش آسفالت معابر می‌شود و با توجه به حجم بالای نقاط نیازمند ترمیم در این معابر، پروژه مذکور بسیار مفید خواهد بود تا با توجه به اطلاعات ارایه شده اولویت دهی و زمان بندی صورت گیرد.

وی گفت: شهر زنجان بعد از شهرهای تهران و مشهد، سومین شهر در کشور است که از این فناوری استفاده می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha