باغ شهدای دانشگاه فردوسی مشهد افتتاح شد

مشهد -ایرنا- باغ شهدای دانشگاه فردوسی مشهد با کاشت ۱۶۸ نهال با عنوان درخت "هم عهدی" به یاد شهدای گرانقدر این دانشگاه روز یکشنبه، همزمان با روز درختکاری افتتاح شد.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی مشهد در این مراسم گفت: شهیدان بر طبق آیات قرآنی همیشه زنده هستند، چراکه آنان از بهترین داشته خود که همان جانشان بود، گذشتند و انسانی که برای عقیده جان خود را بدهد، جاودانه خواهد شد.  

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی حسینی مطلق افزود : غرس نهال به نام شهدا در پاسداشت راه جاودانه این عزیزان است تا یاد ایثار آنها در فضای دانشگاهی جاودانه بماند.

وی با اشاره به اینکه برخی از دانشگاههای خارج از کشور برای ایجاد تعلق خاطر دانشجویان در زمان فراغت از تحصیل، موضوع درختکاری را در دست اقدام دارند، بیان کرد: ایجاد این علاقه باعث می‌شود تا دانشجویان پس از سالها باز هم به نهالی که در دانشگاه کاشته‌اند، سربزنند و این ارتباط باعث می‌شود تا تاثیرگذاری دانشگاه در موفقیت خود را فراموش نکنند و تجربیات خود را با دانشجویان جدید در میان گذارند.

مدیر کل منابع‌ طبیعی و آبخیزداری استان خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: بدون تردید منابع طبیعی به عنوان ثروتی است که باید قدر و منزلت آن را بدانیم.

محسن فنودی افزود :تغییر اقلیم باعث تهدید و تخریب زمین و  ایجاد مخاطراتی در زندگی شده است و این در حالی است که جوامع در پی توسعه هستند و باید توسعه را  همراه با حفظ منابع طبیعی در نظر گیرند.

وی ادامه داد: حفظ محیط زیست مورد تاکید قرآن و قانون اساسی است و بر همین اساس باید برای داشتن ایرانی سر سبز و احیای منابع طبیعی کشورمان از هیچ تلاشی دریغ نکنیم.

در این مراسم ۱۶۸ اصله درخت توت و شاه توت به یاد ۹ کارمند، ۱۴ استاد و ۱۵۵ دانشجوی شهید دانشگاه فردوسی مشهد کاشته شد که این شهدا در وقوع انقلاب اسلامی ایران، ترور، جنگ تحمیلی، منا و دفاع از حرم به شهادت رسیدند.

مجموعه دانشگاه فردوسی مشهد با ۱۳ دانشکده، هفت پژوهشکده، ۱۳ خوابگاه، کتابخانه مرکزی، ساختمانهای اداری، تاسیسات و محوطه‌های ورزشی و فضای سبز در گستره ۳۰۰ هکتاری در جنوب غربی کلانشهر مشهد واقع شده است.

این دانشگاه که در سال ۱۳۲۸ تاسیس شد، سومین دانشگاه باسابقه ایران پس از دانشگاه‌های تهران و تبریز است. هم اینک در دانشکده‌های ادبیات و علوم انسانی، الهیات و معارف اسلامی، علوم، مهندسی، کشاورزی، علوم ریاضی، علوم اداری و اقتصادی، دامپزشکی، علوم تربیتی و روانشناسی، منابع طبیعی، علوم ورزشی، معماری و شهرسازی، حقوق و علوم سیاسی این دانشگاه ۲۵ هزار دانشجو تحصیل می‌کنند که بیش از چهار هزار نفر آنان در مقطع دکتری، هشت هزار نفر در مقطع کارشناسی ارشد و بقیه در مقطع کارشناسی در حال تحصیل هستند.  

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha