۷۰ هزار اصله درخت مثمر در مشهد کاشته شده‌ است

مشهد- ایرنا- معاون خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: در قالب اجرای پویش سراسری درختکاری در سال جاری، تاکنون بیش از ۷۰ هزار درخت مثمر به تقاضای شهروندان در مشهد کاشته شده‌ است.

علی نجفی روز یکشنبه در مراسم روز درختکاری، افزود: سهم کلانشهر مشهد از کاشت درختان مثمر و غیرمثمر در پویش سراسری درختکاری در سال ۱۴۰۰، کاشت ۳۳۰ هزار اصله درخت است که این هدف محقق شده‌ است.
وی با اشاره به کاشت درخت به دستان مبارک مقام معظم رهبری همزمان با روز درختکاری خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری بر کاشت درختان مثمر تاکید دارند و شهرداری مشهد نیز جلودار اجرای فرمان ایشان است.
نجفی اضافه کرد: اگر امروز مجموعه شهرداری‌های کشور و مشهد بنا بر وظیفه ذاتی، عملکردی و قانونی خود فضای سبز احداث می‌کند، کاری هنرمندانه و مانند تبدیل قطعه طلا به اثر زینتی است.
عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این مراسم اظهار کرد: امروز به‌ مناسبت ولادت امام حسین(ع)، ۲ هزار قطعه درخت به نام شهدا در مشهد کاشته شد تا سایه درختان با نام شهدا استوار باشد.
 فاطمه سلیمی افزود: پاسداران اصل و نهال درخت‌های انقلاب و ریشه‌های این کشور هستند.
وی با اشاره به پیام مقام معظم رهبری مبنی بر کاشت درختان مثمر، خاطر نشان کرد: پیگیر این موضوع هستیم تا با همکاری معاونت خدمات شهری و آرامستان‌های شهرداری مشهد موضوع وقف سبز را اجرایی کنیم  که امید  است با همراهی مسوولان و مردم، شهری سبز و کشوری سرسبز داشته باشیم.
رییس کمیسیون ورزش و جوانان شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این مراسم گفت: مقام معظم رهبری به صورت نظری و عملی در خصوص سنت حسنه درختکاری تاکید کرده‌اند، امیدواریم بتوانیم در این حوزه قدم‌های موثری برداریم.
سید حسین علوی‌مقدم افزود: سلامت عمومی نیز اولویت مهم شورای ششم و کمیسیون ورزش و جوانان است.
فرمانده لشکر ۵ نصر سپاه امام رضا(ع) خراسان رضوی نیز در این مراسم اظهار کرد: امروز در نظام مقدس جمهوری اسلامی خدمت سربازی عبادت است، بنابراین با تاکید مقام رهبری برای خوشایندسازی فضای پادگان و افزایش روحیه سربازان ، دو هزار اصله درخت به نام دو هزار شهید کاشته می‌شود.
سرتیپ دوم پاسدار حسن رجب‌زاده افزود: امنیت در هر کشوری برای رسیدن به پیشرفت و توسعه، حرف اول را می‌زند و لشکر ۵ نصر سپاه اما رضا(ع) نیز در راستای امنیت کشور، جامعه و حفاظت از انقلاب و دستاوردهای آن فعالیت می‌کند.
۱۵ اسفندماه در تقویم ملی روز درختکاری نامگذاری شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha